Själavård deluxe pågår! Jag varvar ner både fysiskt och psykiskt just nu. *andas och bara är*

Så härligt att höra. Ibland kan det kännas motigt att komma iväg och göra något, men hittar man bara rätt aktivitet (aktiv vila) så är det underbart för själen att få lite nya intryck och ny energi.

Njut. Ladda upp. Bara var.
 
Så härligt att höra. Ibland kan det kännas motigt att komma iväg och göra något, men hittar man bara rätt aktivitet (aktiv vila) så är det underbart för själen att få lite nya intryck och ny energi.

Njut. Ladda upp. Bara var.
Så värst aktivt vet jag inte om det var om vi inte räknar promenaden från bilen till den kala klippan. Väl där parkerade jag den inte så värst beniga längre röven på nämnda klipphäll och bara lät allt blåsa ur mig. Så sjukt jävla välbehövligt.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Det du beskriver är aktiv vila. Till skillnad från ligga på rygg i sängen och sova.

Aktiv vila har räddat mig från djupet som väggen förpassar en i. Promenader längs vattnet, promenader i stan. Promenader, promenader, promenader.
 
Det du beskriver är aktiv vila. Till skillnad från ligga på rygg i sängen och sova.

Aktiv vila har räddat mig från djupet som väggen förpassar en i. Promenader längs vattnet, promenader i stan. Promenader, promenader, promenader.
Jo, det är sant. Att bara ligga och göra ingenting gör mig knäppare än vanligt. Jag behöver mental aktivering mer eller mindre ofta. Det gör att jag kan sortera upp tankarna och bearbeta en massa skit utan att spinna iväg i alltför hög ångest.
 
Jag fick äntligen blanketten om målsägandeinformation idag. En sak mindre att stressa över. Så skönt. Och jag tror att jag med hjälp av det som stod på papprena, domen och Google listade ut var han avtjänar straffet.
 
Jag har tillbringat en stor del av dagen med själavård i form av sötaste mördarhunden, gangster-häng och strandpromenaden med tillhörande hav. Där någon gång drabbade insikten av att jag är på väg att krascha totalt mig. Alltså på riktigt insåg jag hur jävla slutkörd jag är. Hela världen gungade, omväxlande växte och krympte, tinnitusen slog på som faan, jag krampade och hyperventilerade. Jag har inget val längre. Öppenpsyk tar för lång tid. Ska bara samla mod att öppna mig för mina föräldrar och sen tänker jag kontakta psykakuten. Gör jag inget snart kommer jag gå in i psykos är jag rädd. Nu jävlar ska bumpo komma in i en bra, konstruktiv spiral.
När jag läste igenom tråden, det kan ha varit igår eller i förrgår minns inte exakt, inspg jag att jag skrev det här på dagen tre månader efter att jag flydde från Kukaset. På dagen. Jag vet inte riktigt om jag ska skratta åt att det är ett coolt sammanträffande eller om jag ska gråta åt att det tog tre långa månader att rasa eller dra en djup suck av lättnad att det bara tog tre månader innan jag föll.
 
@bumpo Vilken människa du är! Tar fajter, ser till att få hjälp, fajtar, varvar ner, ser det goda, fajtar, håller fokus... Jag fattar inte hur du fixar det. Vilka jävla inneboende vulkaniska krafter det måste finnas i dig. Och så smart du är dessutom!

Tänk sedan, sedan när du fajtat klart... och kan använda alla krafter till det du vill, det hur lust med. Du kan komma att uträtta storverk. Om du vill. Bäva månde Kukaset och hans gelikar.
 
När jag läste igenom tråden, det kan ha varit igår eller i förrgår minns inte exakt, inspg jag att jag skrev det här på dagen tre månader efter att jag flydde från Kukaset. På dagen. Jag vet inte riktigt om jag ska skratta åt att det är ett coolt sammanträffande eller om jag ska gråta åt att det tog tre långa månader att rasa eller dra en djup suck av lättnad att det bara tog tre månader innan jag föll.

Se det mer som en process. Krishanteringen som består av 4 faser. Varje fas tar sin tid så se det mer som att du processer och faktiskt bearbetar det som har hänt. O eftersom du passerar sakta men säkert genom faserna så betyder det att du går mot att må bättre, o vänder man på det lite till så bevisar du att Kukaset inte vinner. :)
 
@bumpo Vilken människa du är! Tar fajter, ser till att få hjälp, fajtar, varvar ner, ser det goda, fajtar, håller fokus... Jag fattar inte hur du fixar det. Vilka jävla inneboende vulkaniska krafter det måste finnas i dig. Och så smart du är dessutom!

Tänk sedan, sedan när du fajtat klart... och kan använda alla krafter till det du vill, det hur lust med. Du kan komma att uträtta storverk. Om du vill. Bäva månde Kukaset och hans gelikar.
Men tack!!! På riktigt tack! Jag kan ha så otroligt svårt at se det där själv. För mig är det ju bara en nödvändighetatt göra allt det där kämpandet och fajtandet. All bearbetning och fokusering. Alternativet till det är ju att låta Kukaset vinna och det är inget alternativ egentligen. Jag vill ju må bra, vill leva, vill hitta någon som ger allt det där som Kukaset tog, vill inte ge Kukaset rätt. Då måste jag ju kämpa, fajtas, se framåt, bearbeta och försöka se klart kring vad som händer och vad som har hänt.

Jag har ingen aning om vad det här leder til i framtiden. Alls. Vet bara att oavsett vad så vet jag vad det inte kommer leda till. Det är iaf något.
 
Se det mer som en process. Krishanteringen som består av 4 faser. Varje fas tar sin tid så se det mer som att du processer och faktiskt bearbetar det som har hänt. O eftersom du passerar sakta men säkert genom faserna så betyder det att du går mot att må bättre, o vänder man på det lite till så bevisar du att Kukaset inte vinner. :)
Nu ska vi se om jag minns det här.... chockfas, bearbetningsfas, nyorienteringsfas och vad var den sista nu igen. Jag minns inte. :o Men ja, du har rätt, allt det här är ju ett led i att bearbeta/hantera krisen/traumat jag har varit med om.
 
Nu ska vi se om jag minns det här.... chockfas, bearbetningsfas, nyorienteringsfas och vad var den sista nu igen. Jag minns inte. :o Men ja, du har rätt, allt det här är ju ett led i att bearbeta/hantera krisen/traumat jag har varit med om.

Finns en till....reaktionsfasen. :)

Att veta om faserna o tänka sig in i dem ger ett visst hopp. Det går "fysiskt" att se att man faktiskt producerar. :)
 
Finns en till....reaktionsfasen. :)

Att veta om faserna o tänka sig in i dem ger ett visst hopp. Det går "fysiskt" att se att man faktiskt producerar. :)
Jag kom på den när jag såg att du citerat mig. Den kommer mellan chockfasen och bearbetningsfasen. ;)

Det gör ju det. Plus att jag inte känner mig så otroligt ensam heller. Det finns ungefär en miljard människortill som går igenom samma saker. Eller ja alltså du fattar vad jag menat.
 
Jag kom på den när jag såg att du citerat mig. Den kommer mellan chockfasen och bearbetningsfasen. ;)

Det gör ju det. Plus att jag inte känner mig så otroligt ensam heller. Det finns ungefär en miljard människortill som går igenom samma saker. Eller ja alltså du fattar vad jag menat.

Ja...jag fattar. :)

Vi är miljarder som går igenom krisens alla faser. Man kommer ur det jobbiga..till slut även om det inte är så kul resa. ;)
 
Är på väg tillbaks i dåliga vanor. Sömnen börjar bli sämre och sämre igen, vilket gör att ångesten blir värre, vilket gör att sömnen blir sämre ja ni ser mönstret. Jag väger mig flera gånger om dagen och det är allt annat än nyttigt med tanke på min ätstörning. Det är inte ens tendenser längre utan jag är i ett återfall. Jäj me eller nått. Jag har varit grymt nära att ta upp kontakten med två gamla ligg/självskadeverktyg. Är i något slags limbo med Gangstern, vet inte alls vad som händer där. Vill bara ge upp men ändå inte. Men orkar inte kämpa.
 
Är på väg tillbaks i dåliga vanor. Sömnen börjar bli sämre och sämre igen, vilket gör att ångesten blir värre, vilket gör att sömnen blir sämre ja ni ser mönstret. Jag väger mig flera gånger om dagen och det är allt annat än nyttigt med tanke på min ätstörning. Det är inte ens tendenser längre utan jag är i ett återfall. Jäj me eller nått. Jag har varit grymt nära att ta upp kontakten med två gamla ligg/självskadeverktyg. Är i något slags limbo med Gangstern, vet inte alls vad som händer där. Vill bara ge upp men ändå inte. Men orkar inte kämpa.
Du har ingenstans du kan åka iväg till och koppla bort alla andra kontakter? Inte Gangstern utan typ en stuga i skogen? Det är lättare att inte ta kontakt när det inte är fysiskt möjligt att ses...
 
Du har ingenstans du kan åka iväg till och koppla bort alla andra kontakter? Inte Gangstern utan typ en stuga i skogen? Det är lättare att inte ta kontakt när det inte är fysiskt möjligt att ses...
Jag tror inte jag har det. Tror att jag skulle behöva en sån flykt faktiskt. Här är allt bara för mycket.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 168
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp