Sv: Hjälp?

Ja, det går ju upp och ner. Om hästen lekt i hagen och sträckt sej, om sadeln/bettet känns obehaglig, en dålig dag.... Man får leta efter känslan på vad det är.

jo;) Förresten hade jag tänkt att göra lite av ett "schema" för henne, hur ofta tror ni att hon måste vila? Räcker det med att hon står en gång i veckan i två veckor och sen får vila en? Eller ska man låta henne stå varannan dag, eller vad tror ni? Hon har hyfsad kondis och har ju ridits i omgångar ett bra tag nu.

Hon har gått ner en hel del i vikt, så jag vet inte riktigt om sadeln passar såg jag idag. Det är en bomlös karlsund, men det ser ut att ligga framåtlutad eller vad man ska säga, tror ni det räcker ifall man stoppar en halv padd där framme vi sadeln under den andra padden, eller ska jag satsa på helt ny utrustning?

Du får väl gå efter känsla. Vad behöver hästen? Hur mkt kan jag kräva, var går gränsen, när jag jag pressa lite? Har du ingen koll så kontakta en seriös duktig tränare. Där får du hjälp med utrustning också. Omöjligt säga så här hur du ska göra.

Åk på Atli-kursen och berätta hur det varit. Även om det kostar så kan hans råd vara till nytta även om hästen inte är i form. Bor du som du gör så ta tillvara det som kommer uppåt.

Jo, det är därför jag vill ha henne i lite bättre form, när folk kommer så suger man i sig allt som en svamp, orkar hon mer så kan vi åxå göra mer räknade jag ut, sen var min plan att sitta bänkad när alla andra rider. Jag får ju bara rida en halv kurs, eftersom jag delar på hästen så ;) Tänkte bara att hon måste orka hålla igång två lektioner per dag i tre dagar. Det blir ju ganska tufft så att säga, funderar på om man ska hoppa över ngn lektion. Hon ska i alla fall få vila ett bra tag efter det.

Ville bara säga också att jag är jätteglad för alla svar. Alla tips har verkligen hjälpt och vi börjar vända lite smått åt rätt håll. Hon har inte heller varit min så väldans länge utan bara ett halvår. Så Jag vill inte förstöra för våran kommande relation. Men är i alla fall väldigt tacksam till alla som har svarat och hjälpt :)

Jag tänkte mer att ni åker och tar upp det på en gång, alla problem, än satsar på att köra en massa lektioner. Kanske Atli kan hjälpa på andra sätt.

jaha, du tänkte så :idea:

Problemen på marken har "löst" sig, nu har hon börjat lyssna, men när vi ska på ryggen skiter det sig oftast. Men då tänkte jag att jag ska säga vad som är våra problem, så eftersom jag måste rida för att dem ska visa sig så.

Eller förstår jag endå inte hur du menar? Kan vara så ;)

Har inte lusläst tråden...ber om ursäkt om det redan har tagis upp. Pållen din är i grisåldern (trotsåldern) Min är preciiiis likadan, man får börja om lite från början med en del träning och ha tålamod...kämpa på, pålle mognar och hittar rätt tillslut.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 603
Senast: mrkarisma
·
Dressyr Nu skulle jag verkligen behöva lite hjälp av alla duktiga dressyrryttare som hänger här. Jag har fått mental härdsmälta när det gäller...
2
Svar
20
· Visningar
4 601
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar