• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare nisha86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 261
N

nisha86

hej jag har en honkatt på 1 år.. hon är steriliserad och bondkatt. hon har två katt kompisar. men hennes (vårat) problem är att hon går å "kuttrar" hela tiden även på nätterna.. jag och min sambo har båda sömnproblem och katten hjälper inte till ;) vi bor inne i stan och har ingen möjlighet att släppa ut katterna.. jag älskar mina små "barn" men jag vet inte vad jag ska göra! snälla hjälp oss med förslag!! mvh:bump:

Sv: HjÄlp?

kuttrar som att hon spinner och är social eller skriker hon?:crazy:

Har 2 st kurrisar som blev översociala som kastraer men dessa sover på nätterna...

har du testat stänga sovrumsdörren om nätterna?

haha stänga dörren går inte då vi bor i en etta.. =( svårt att beskriva hur hon låter men de låter som om att hon gnäller.. hon har en massa leksaker, mat, vatten och kompisar som leker med varandra men det verkar inte duga för henne :p

Öronproppar som finns på apoteket, är en fantastisk skapelse. Man får visserligen ha väckarklockan på ganska högt, men det kan vara värt ett försök.

Om hon verkligen är steriliserad så kan det vara löp. Men jag gissar på att hon är kastrerad egentligen, och då tycks det mindre troligt.
Vad gör ni när hon stör? Ignorerar ni?

ja vi ignorerar henne.. försöker i allafall.. jag lovar öronproppar hjälper inte om man har sömnproblem

Så där gör min ettåriga hona också. Jag brukar kunna ignorera henne tills hon lägger sig under sängen och drar klorna i sängfjädrarna. Jag gissar att det är helfestligt när jag far upp.

ja vi ignorerar henne.. försöker i allafall.. jag lovar öronproppar hjälper inte om man har sömnproblem

Om sömnproblemet hänger samman med andra orsaker än ljud, så kvittar det väl i så fall om katten har lite ljud för sig, eller?
Jag har vansinnigt svårt att sova när maken snarkar, men proppar i örat så sussar man sen.

Min ena katt gör också detta.
När han är igång brukar han samtidigt vara überkelig och vilja ha uppmärksamhet och typ letar efter något att göra.
Ibland håller han på på kvällarna men det är sällan, han gör det mest på nattetid fast verligen inte varje natt, kanske 2-4 gånger i månaden.

nu har jag köpt feliway och det verkar redan fungera.. har tre tysta lugna katter!!! =)

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
2
Svar
23
· Visningar
1 392
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 858
Senast: Maniac123
·
Katthälsa Hej detta är inte våran katt utan vår grannes som det gäller just nu han är ofta på vår gård han söker efter trygghet tror vi då han...
Svar
2
· Visningar
673
Senast: annie_cool
·
Övr. Katt Har en 11 månaders bondkatt som varit inne hela livet. Steriliserad hane. Nu har han fått börja komma ut i koppel och älskar det. Så...
Svar
1
· Visningar
932
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka