hjälp! vägrar gå i form

Sv: hjälp! vägrar gå i form

Graman är en utmärkt hjälptygel om den används på rätt sätt, inte mer sagt om det! Men jag tycker nog att hästen bör tittas i munnenförst, bara för att vara på den säkra sidan.
Om du har fullt förtroende för din tränare så försöker ni tillsammans prata ihop er, byt inte om du inte vill oavsett vad "experterna" här säger!!
Annars håller jag med dem som säger att det är back to basic som gäller, men det finns inget som säger att du inte kan rida för din tränre, lägg det på en rimlig nivå bara.
Lycka till verkligen!! Vore kul att höra hur det går!

Jag håller med här. Det är inte gramanen som är farlig, det är den som använder den som kan bli det. Det finns ett tydligt stigma för att använda graman på detta forum, ungefär som amningshysteri på andra...
 
Sv: hjälp! vägrar gå i form

Du köpte hästen för 1½ månad sedan, hästen är stressad och du åker iväg på träningar.

Jag tycker att du ska ge dig och hästen mer tid att lära känna varandra därhemma innan du åker på träningar. Eller så tränar du på att du och hästen tillsammans ska kunna vara avslappnade "borta" och använder dina träningar till det och inte till att till varje pris jobba med form eller mer avancerade övningar.

Och nu ska jag läsa resten av tråden också;)
Och när jag gjort det ser jag att tråden verkligen inte är ny...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 963
Senast: Mia_R
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
Träning Hej! ;D Har för ett tag sedan tagit en nordsvensk/ardenner - korsnings valack på foder. Var inte direkt planerat, utan hade snarare...
2
Svar
23
· Visningar
6 891
Senast: Askur
·
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 284
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp