C
Cosmick
Det är så att jag har ett problem. Min ponny är 5 år och är väldig trotsig. När man ska fatta gallop vill han inte och drar upp huvudet och blir seg. När vi t.ex svänger upp mot ett hinder kan han i svängen om jag vill driva på lite sparka och inte gå fram. När man väl hoppat några hinder får han upp farten och då går det bra. Men det blir ju jobbigt om jag ska hoppa förstahindret på en tävling om det är högt och han inte har fått upp farten. Om jag får ett stopp på ett hinder blir han sur och vill inte svänga runt och försöka igen, han sparkar och stannar upp. Det går ganska bra så fort jag inte stöter på nått problem, men om jag kommer lite fel på ett hinder så blir han sur och sparkar i svängen till nästa hinder.
Frågan är hur jag ska göra när ja svänger upp mot ett hinder och han står emot och sparkar.
om jag blir sur så blir han ännu surare och kan ibland stanna upp helt. Om jag försöker vara snäll och bara driva lite försiktigt kanske han fortsätter framåt men utan framåtbjudning och så blir det lätt ett stopp.
Hur skulle ni gjort?
Hoppas ni förstår min konstiga text lite konstig
Frågan är hur jag ska göra när ja svänger upp mot ett hinder och han står emot och sparkar.
om jag blir sur så blir han ännu surare och kan ibland stanna upp helt. Om jag försöker vara snäll och bara driva lite försiktigt kanske han fortsätter framåt men utan framåtbjudning och så blir det lätt ett stopp.
Hur skulle ni gjort?
Hoppas ni förstår min konstiga text lite konstig