Hjälp! upphittad fågel

Sv: Hjälp! upphittad fågel

De klarar sig nog bäst ute, om det inte är något som hindrar de från att hitta mat, flyga eller annat. Så det beror ju lite på vad det är, men ofta dör fåglarna av chock dessvärre... Bäst är ju egentligen att låta de vara kvar ute, ska man ta in ska man vara helt säker på att den är övergiven eller av någon annan anledning verkligen inte kan klara sig ute. Min mini blev iaf matad av föräldrarna men låg utanför en lägenhet där det bodde en hel hög med utekatter...
I vissa fall tycker jag tom att man kan ta in döende. Har tagit in en döende gråsparv en gång (hade blivit tagen av en katt men en massa småglin hade "räddat" den och sen hämtat mig. Är lite smått känd som fågeltahandomare här bland småttingarna... :crazy: ). Egentligen hade jag hellre lämnat den för att dö ute i frihet, men bland en massa småglin som stod och petade och hade sig så kunde jag inte med det utan tog in den och lämnade den i en mörk låda på mitt rum så att den fick vara ifred... Har tom blivit hämtad av småglin för att ta hand om döda fåglar :crazy: Ehm, värst vad jag babblar nu då :angel:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 118
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 276
Senast: Enya
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 006
Senast: super
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar