Hjälp skadad häst

P

Polly_88

Jag köpte ett sto för ett par veckor sedan som jag tyvärr haft problem med
från början. När hon kom hem till vårt stall var hon mycket irriterad,sparkas, bits , stegra sig och var nästan omöjlig att rida. När jag provred henne var hon "bra men något svårriden", jag trodde inte att det skulle bli några problem eftersom jag har ganska lång erfarenhet.

Jag beslutade att vet. undersöka henne med röntgen, vilket visade att hon har 2 sprickor i kotbenen. Jag vet ej än hur hästen påverkas av detta? Men förmodligen har hon ju ont? Tror ni att denna skada är tillräckligt för att kunna reklamera hästen? Jag köpte hästen för att kunna tävla och rida.
Skadan måste ha funnits då jag köpte hästen för veterinären sa att det inte var en ny skada.

Sv: Hjälp skadad häst

Beror lite på om du köpt av en privatperson eller en näringsidkare.

Det som talar emot dig är att du köpt hästen utan veterinärbesiktning, man kan mena att du inte fullgjort din undersökningsplikt...

Kan veterinären skriva ett intyg på att h*n kan avgöra att skadan är äldre än du haft hästen har du kanske en chans... Men såååå onödigt att inte undersöka hästen ordentligt vid köp.. sorry :(

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: tara
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 641
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: mars
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 301
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar