HJÄLP! Passar denna selen???

Lottiz

Trådstartare
Hej nu har jag köpt en sele, som tur är på öppet köp.

Så ni som kan säg vad ni tycker. Själv tycker jag den är för stor. Däcklet ligger inte helt intill hela vägen... hoppas ni kan se något av bilderna.
Vore jätte tacksam för hjälp.
Huvudlaget va förstort så de lät jag han slippa ha ha

MVH Lotta
http://www.pixbox.se/alb_show_id1161459_page0.html

Sv: HJÄLP! Passar denna selen???

Det ser ut som selen är byggd för en mycket kraftigare häst. Du har rätt om däckeln, tycker jag, och bröstan är också för stor (även om du gör fler hål)

Tack då vet jag, då lämnar jag tillbaka den! Suck...bara å leta ny..

Finns inte selen i mindre storlek t ex cob ist för full? Eller den kanske inte är ny utan du köper den beg privat?
Såg fin ut iaf :bump:
Men en fransk brösta kan nog vara lite knepig att få att passa. Den ska ju sitta "som en smäck" och när den väl gör det är den nog jättebra och bekväm för hästen men jag har provat flera till min shettis utan att hitta en som sitter bra. Synd för jag vill verkligen ha en...

Köpte den begagnad, men fick som tur va öppet köp.
Ärligt talat så vet jag faktiskt inte vad det är för tillverkare.

Blir att beställa en ny..

fösök oxå undvika den skakelhållaren, livsfarliga ibland på vissa skakeltyper och skramlar hemskt samt kan spricka i stålet.

Du, glömde skriva såhär: Fin häst! Vad är det för någon? Tävlade du i vaggeryd i somras? Vi kanske ses där denna sommaren!

Tack
Ja det är min gammelman på 20 år!! :p Korsning vbl/NF.. han är inte tävlad något inom körning. Har gått mestadels som hopp och allround häst. Jag har inte heller tävlat något inom körning utan kör honom bara i skogen för att hålla i gång honom då han inte ska ridas lika mycket längre. Han älskar att bli körd :laugh: Min guldklimp som jag haft i 13 år!:love:

Vi körde in vår gamla ponny och började tävla med honom när han var 19 år. Jisses vilken pigg pensionär han blev :) Så än är det inte försent.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 967
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 721
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård