D
Dark_Dream
Jag ska nu till sommaren gå och utbilda mig till ridinstruktör. Problemet är bara det att för att kunna klara "intagningen" måste jag kunna hoppa cirka 1 meter. Detta är rena rama höghusen för mig. Jag har ridit sedan jag var sex år på ridskola hela livet, aldrig varit på läger mer är något dagridläger på ridskolan under yngre år och då alltid hoppat. Kom under tidiga tonåren in i en svacka och ramlade ofta av... både på hoppbanan och i skogen, vilket har fått som följder, jag=dressyrryttare. Nu har jag dock cirka tre fyra veckor på mig att lära mig att hoppa en meter. jag är uppe på cirka 60-70 och det går än så länge bra. men så fort det blir högre viker sig benen på mig och jag kan bara inte driva och självklart känner ju hästen detta och stannar.. mindre bra för lilla mig..
Någon som kan ge något bra tips? Hoppar bara en gång i veckan då jag inte har tillgång till egen häst att träna på heller.
Hjälp ala duktiga hoppryttare, hjälp!
Någon som kan ge något bra tips? Hoppar bara en gång i veckan då jag inte har tillgång till egen häst att träna på heller.
Hjälp ala duktiga hoppryttare, hjälp!