Hjälp oss med hus val!

Sv: Hjälp oss med hus val!

Jag skulle valt det andra huset för att: Där skulle jag kunna flytta in direkt utan att behöva fixa ngt, enplan känns smidigt, det känns större och luftigare, större ytor för hundar och barn.
 
Sv: Hjälp oss med hus val!

Hade också valt hus 2. Mycket trevligare. Såg ut som det var en del att göra på första och bara köket som var riktigt snyggt medans resten var lite bla.
 
Sv: Hjälp oss med hus val!

Jag skulle valt det andra huset för att: Där skulle jag kunna flytta in direkt utan att behöva fixa ngt, enplan känns smidigt, det känns större och luftigare, större ytor för hundar och barn.

Vi bor nu i ett 2-plans hus och är inte direkt stora fan av trappor;) Så det är en sak vi lägger stor vikt vid!
 
Sv: Hjälp oss med hus val!

Jag tycker att omgivningen runt hus 1 är mycket trevligare - egen pulkabacke på tomten och allt.
 
Sv: Hjälp oss med hus val!

Hus 2, helt klart.
Inga heltäckningsmattor.
Vettigt kök, med plats för riktigt bord.
Bör vara större rum (fast färre).
Bättre värmesystem.

Souterränghus tycker jag brukar vara kalla och mörka i nedre planet, det blir lätt ett oanvänt utrymme.
 
Sv: Hjälp oss med hus val!

Hus 2, helt klart.
Inga heltäckningsmattor.
Vettigt kök, med plats för riktigt bord.
Bör vara större rum (fast färre).
Bättre värmesystem.

Souterränghus tycker jag brukar vara kalla och mörka i nedre planet, det blir lätt ett oanvänt utrymme.

Hus 2 känns mer som "vårt". Vi har ju inte tänkt skaffa oss en jättefamilj. Men samtidigt så är det spännande terräng för hundarna i hus 1. Svårt! Uppdaterar med bilder IRL som jag fotat när vi varit på visning!
 
Sv: Hjälp oss med hus val!

Hus nummer 1.

Ser ut att vara trevligare tomt.

Suterängplanet blir perfekt för barnen när de börjar bli större. Varsitt eget sovrum och ett allrum att hänga med polarna i. I hus nummer ett finns inga ytor över för en ungdomsavdelning.

Dock undrar jag från vilken husbil som de har snott köksinredningen?
 
Sv: Hjälp oss med hus val!

Hus nummer 1.

Ser ut att vara trevligare tomt.

Suterängplanet blir perfekt för barnen när de börjar bli större. Varsitt eget sovrum och ett allrum att hänga med polarna i. I hus nummer ett finns inga ytor över för en ungdomsavdelning.

Dock undrar jag från vilken husbil som de har snott köksinredningen?

Hehe ja det kan man undra!

Som det ser ut nu så är detta bara ett mellanläge. Vi drömmer om en egen gård och skulle ha köpt en. Men snart är sonen 1 år och vi bor bara i en 2:a. OCh det börjar blir platsbrist.
 
Sv: Hjälp oss med hus val!

Jag har haft ett nästan identiskt med etta. det var kul tomt och bra med tvåplan med barn. MEN det kändes källare vissa årstider och modellen är hopplöst ute. Jag blev chockad att nån kunde betala så mycket för vårt fula hus. Inne är det massor med jobb innan jag skulle kunna bo där, lågbudget sunk och som nån sa husbil.Räkna med flera hundra tusen på renovering.

Tvåan är gulligare och inte lika mycket jobb inne men samtidigt så trist mainstream.

Nej jag hade inte tagit nåt.. kan ni inte bygga för den summan?? Även om det skulle kosta lite mer så är säkert andrahandsvärdet mycket bättre på ett nytt hus. Jag kan tipsa om Trivselhus som flera vänner byggt och är så nöjda, de husen är i en annan division än dessa två. Jag tror ni tjänar på det.
 
Sv: Hjälp oss med hus val!

Jag har haft ett nästan identiskt med etta. det var kul tomt och bra med tvåplan med barn. MEN det kändes källare vissa årstider och modellen är hopplöst ute. Jag blev chockad att nån kunde betala så mycket för vårt fula hus. Inne är det massor med jobb innan jag skulle kunna bo där, lågbudget sunk och som nån sa husbil.Räkna med flera hundra tusen på renovering.

Tvåan är gulligare och inte lika mycket jobb inne men samtidigt så trist mainstream.

Nej jag hade inte tagit nåt.. kan ni inte bygga för den summan?? Även om det skulle kosta lite mer så är säkert andrahandsvärdet mycket bättre på ett nytt hus. Jag kan tipsa om Trivselhus som flera vänner byggt och är så nöjda, de husen är i en annan division än dessa två. Jag tror ni tjänar på det.


Vi har funderat på att bygga. Men...Vi tycker om det området och har kompisar på samma gata. Ligger på rätt håll mot stallet, föräldrar, släkt osv. Ang priset så är det ytterst tveksamt att det kommer gå för så mycket. Då det ena huset legat ute sedan i somras...

Varför flera 100 tusen på renovering i 1:an?
 
Sv: Hjälp oss med hus val!

Absolut hus 2 för ettan såg verkligen hemsk ut! Men bara om det är möjligt att göra om arbetsrum/vardagsrum till ett till sovrum om ni nu tänker skaffa ett syskon.

Uppvärmningen undrar jag varför man inte kopplat in fjärrvärmen på hus ett och ytjordvärme vet jag ingenting om. Kanske bor för långt norr ut ;)
 
Sv: Hjälp oss med hus val!

Uppvärmningen undrar jag varför man inte kopplat in fjärrvärmen på hus ett och ytjordvärme vet jag ingenting om. Kanske bor för långt norr ut
Bor ännu längre norrut och här är det väldigt vanligt med jordvärme, mina närmsta grannar bl a och de är jättenöjda.
Åtminstone i vår kommun blir det billigare med jordvärme än fjärrvärme, eftersom fjärrvärmen kostar lika mycket oavsett förbrukning.
Det är faktiskt flera i centralorten som klippt fjärrvärmen och skaffat egen värmepump-jord/vatten/berg/luft-vatten.
Men det kanske är skillnad neröver?
 
Sv: Hjälp oss med hus val!

Absolut hus 2 för ettan såg verkligen hemsk ut! Men bara om det är möjligt att göra om arbetsrum/vardagsrum till ett till sovrum om ni nu tänker skaffa ett syskon.

Uppvärmningen undrar jag varför man inte kopplat in fjärrvärmen på hus ett och ytjordvärme vet jag ingenting om. Kanske bor för långt norr ut ;)


Därför att det troligtvis inte är färdigbyggt ut dit;) Men det är ju ett senare projekt isf. Just nu ska vi bara kolla på dessa hus. Men vill ha lite åsikter!
 
Sv: Hjälp oss med hus val!

Jag röstar för hus 1. Det känns mer som en lånsiktig investering. Hus 2 växer ni snabbt ur. Hus 1 har bättre tomt, snyggare fasad och bättre rum. Dessutom ser jag en potential i hus 1 som inte finns i hus 2. Vad jag kan se finns det en hel del man (troligtvis) vill "snygga till" på båda husen, men inte något som är direkt akut att åtgärda. Vill man ha ett hus som ska vara snyggt från början så köper man inte något av dessa, för båda är i mina ögon rätt fult inredda invärtes ;)
 
Sv: Hjälp oss med hus val!

Ja nu har vi inte tänkt bo där i 20 år precis. Utan kanske snarare 5 år. Så att växa i det tror jag inte. Ska för övrigt gå på Visning av hus 1 i morgon em. Så kommer med fler bilder och tankar då;)
 
Sv: Hjälp oss med hus val!

Ettan utan vidare.

Jag gillar souterränghus för de har plats för allt det där som annars bara ligger i vägen och ingång från markplan både uppe och nere.
Bäst är dock att det är svalt på undre planet på sommaren när det är för varmt överallt annars.

Bäst med ettan är annars den öppna spisen.
 
Sv: Hjälp oss med hus val!

Ang priset så är det ytterst tveksamt att det kommer gå för så mycket. Då det ena huset legat ute sedan i somras...

Hur ser försäljningstakten ut på övriga hus i området? Om ett av husen har legat ute sedan i somras så skulle jag dra öronen åt mig. Speciellt om andra hus i området försvinner snabbare. Och absolut med tanke på att ni endast ser detta hus som en kortsiktig lösning.

Ni vill inte stå med svartepetter när drömgården dyker upp.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 662
Senast: Oh_really
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 957
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 770
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 092
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp