Hjälp önskas!

S

__Sweety__

Min syster har 2 shettisar på foder som hon nu inte kan ha kvar...

Hon hämtade hästarna för ca 2år sedan och fick bara telefonnummret till ägaren och har nu tappat bort det. Ägaren har inte hört av sig under dessa år och kollat av hur hästarna har det. Vi har nu försökt kollat upp henne, men hon har tydligen hemligt nummer och vi kan inte skicka rek brev då vi inte har någon adress. Vi vet inte om hon har några hästar kvar i stallet där min syster hämtade dom. Vi kommer åka dit och kolla och sätta upp en lapp.

Vad mer kan man göra??? Har vi rätt att låna ut dom på foder till någon annan? Ägaren bryr sig uppenbarligen inte om hästarna, och hon sa även till min syster att hon "kunde ta med hur många som helst"!!! Hur många det nu fanns där vet jag inte.... Så... Vad göra???

Sv: Hjälp önskas!

Först och främst, åk till stallet där hon hade hästarna, är det ett inakorderingsstall, så måste ju ägarna veta vem de hyrt ut till och då borde de väl ha koll på hennes telefonnr!?
Annars, om ni vet vad personen heter och i ungefär vilket område/ort hon bor, så borde det väl gå att få tag på henne? Det är bara att ta en telefonkatalog och börja ringa till alla som heter så... eller så får ni gå till skattemyndigheten och be dem snällt att kolla upp vilka som heter så och var de bor...
Polisen borde kunna hjälpa till eftersom hon uppenbarligen övergivit sina hästar, det känns inte helt lagligt, men de har väl inte resurser??

Senast ändrad:

det enda ni kan göra är att "jaga rätt på henne" .Lånar ni ut shettisarna så gör ni kontrakts brott.
Vad skrev ni i kontraktet? där brukar man skriva adress m.m.

Det går att få reda på mycket om vem som helst genom att använda sig av offentlighetsprincipen. Det kan vem som helst göra. Det underlättar om man har personens personnummer men det är inte alltid nödvändigt. Ring Skatteverket och begär folkbokföringen. Det kan räcka med namn och en något sånär koll på var kvinnan bor så kan man få fram både personnummer och adress den vägen.

Lycka till!

/FiaLotta

Åk till hennes stall,ni vet ju var det ligger.Mna får inte låna ut andras hästar men om hon övergivit hästarna så måste de ju omhändertas.Men eftersom din syster har dem på foder så är de ju inte övergivna, då har ju ägaren ordnat skötsel för hästarna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 469
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 724
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 336
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar