Hjälp, nu blev jag rädd!

V

virrpANNA

Min sambos kollegas fru är i samma vecka som jag (vecka 15), dock över 30 år och då får man tydligen göra ultraljud tidigare än mig som är 25 år.

Hur som haver så var dom på ultraljud igår och det visade sig att bäbisen var död.

Nu blev jag jätte orolig över min bäbis. Hur 17 ska man veta om den lever när magen inte växer så mycket nu de första veckorna?!

Sv: Hjälp, nu blev jag rädd!

Jag förstår din oro. Men för det mesta brukar det gå bra. Är du mycket orolig ringer du till din MVC och ber dem hjälpa dig för att få ett tidigt UL. Men det är ju inte säkert heller. Du kan se en levande bebis idag och imorgon kan det hända något med den. Men det är mer ovanligt att det händer efter vecka 12. Så är oron stor ska du kontakta MVC.

Jag fick MF i vecka 8 första gången, men har fått två friska killar efter det och är nu gravid i v 22 med tredje barnet!

Jag tycker inte att du ska vara orolig...
Tänk på att alla är ju olika (hur lätt det nu kan vara om man väl börjat oroa sig, vet ju själv hur nojjig man kan bli)

Försök att tänka positivt och prata med din barnmorska :)
Lycka till!!!

riskena ökar ju med åldern att det ska vara fel på fostret, tror inte du behöver oroa dig!!

Här får man göra privat UL på en klinik när man vill, tror de kostar 250kr eller nått. Men har ju ingen aning alls om hur långa väntetiderna är. Men jag vet flera som varit väldigt oroliga som fått komma dit och göra VUL och UL. Några har råkat ut för missfall tidigare och andara har bara varit väldigt oroliga.

Nu är ju jag ett litet specialfall för min BM, men jag är orolig mest hela tiden och på fredag ska jag få göra ett extra UL ( gjort 2vul innan ) för att se att allt är OK med bebis ( är i v.15 )

Pmm kom med ett förslag och innan man kan känna bebis tydligt varje dag så är det lite jobbigt, prata med din BM om att du känner dig orolig.

Det kan man aldrig veta. Men bebisen blir varken med levande eller död för att man oroar sig. Krasst men sant.

Man slutar heller aldrig oroa sig. När man väl överlevt förlossningen och sett att bebisen lever, då blir man rädd varje sekund att den ska sluta andas och måste putta till den ibland för att se om den lever. Sen är man rädd att den ska stoppa något i munnen och kvävas. Sen att den ska trilla och slå huvet. Sen fortsätter det så, ända tills man själv dör. Kan du tänka dej att om du får en dotter så ska HON en gång kanske bli gravid. Snacka om att oroa sig DÅ!

Helt enkelt, det mesta går bra, jag förstår att du är orolig men de flesta bebisar föds helt normala, lever ett liv utan värre grejjer än ett armbrott och växer upp och gifter sej.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 856
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 586
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 978
Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
19 053
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar