B
buspoona
Till och från sedan vi köpte vår arab har vi haft problem med henne, ett tag hotade hon en annan ägare när hon skulle ta in sin häst som är kompis med vårt sto, Hon gick emellan och var hotfull. Sedan har det till och från varit bekymmer med att få henne vilja gå med in från hagen: ett tag gick det bra om vi lockade med godis,då kunde hon tänka sig följa med. Men sen funka det inte heller och då gick det bra att följa med om vi tog in kompisen, men nu helt plötsligt vägrar hon att gå in om inte resten går in oxå!i stallet var det Tidigare lätt att flytta på henne och backa och så vidare men nu sedan ca en månad blir hon bara sur(öronen bakåt och hon försöker bitas) det är ofta hon försöker bitas när man går förbi frammifrån för att rykta henne. Jag tror att hon är osäker och rädd, men det är svårt att veta hur man ska kunna lösa detta, vi har hållt på en del med horsemanship tidigare men nu surar hon ju bara när man försker flytta henne med tryck. Hon sparkar och bits. Vi försöker att vara bestämda och vi slår henne inte, som var allas råd i början för att få henne att göra som vi bad om. Hon blir bara hotfull och attackerar om man ryter och piskar till henne. Jag funderar oxå på om jag ska minska på foder, hon får ca 5dl betfor/ dag och 10 kg hösilage som 'är ganska mkt vätska i, Kan hon vara överfodrad?