Sv: HJÄLP! Min tik är aggressiv
*kl*
Litet från mig..
Jag har två tikar i min ägo som mer än gärna äter opp varann om tillfälle ges. Därav är den ena på foder för att de inte kan bete sig bland varandra. Med andra hundar funkar båda klockrent, det är bara de sins emellan.
För inte så hisklans länge sedan kom vi hem till en schäfer uppfödare i arbetet. Ingen i stallet så jag knallade upp till huset och knackade på.
Precis utanför ytterdörren stod en bil med en blöt, sårig schäfer inuti som skällde nåt hysteriskt och gjorde utfall mot mig..
När damen i fråga öppnar så frågar jag lite försynt vad det är som har hänt med tanke på att schäfern hade "rispor" över nosen.
Hon förklarade lugnt att hundarna visst kom i bråk över en leksak, och tiken i bilen råkade bita ihäl den andra. Så hon var tyvärr tvungen att tvätta golvet, men var precis färdig så hon kunde komma ut i stallet och hämta hästarna nu.
detta berättade hon för mig med tonen som om det inte vore något konstigt alls att hundarna för det första bråkade och för det andra bet ihjäl varandra..
Det var två tikar..
Tyvärr så har jag inte super erfarenhet av många hanar ihop, men jag vet att min ena mor inte hade några problem när hon levde ihop med sju han hundar av olika raser. Allt från tax, collie nån schäfer/husky korsning och Varghund.
Jag tror inte det ena könet är värre än det andra, men jag har på känn att tikar kan vara värre, se bara på männskliga frunntimmer. De ger sig aldrig. Karlar gör upp en anings fortare.