T
Tjofffsan
Jag har för närvarande en häst som jag inte riktigt trivs med.. han är fruktasvärt fin och go, lystrar till mig, gnäggar åt mig ibaldn, liksom, en nuderbar personlighet ifrån backen.. Men sedan, när man sitter på honom, så bara "Nä, jag vill inte".. Å han hoppar å far, fattar galopp, bryter av, kör ut bogen, kör in/ut baken, studsar rätt upp i luften, tvärnitar osv. han är riktigt dryg, och det är enbart dumheter.. Det är dock inte alltid han håller på, utan bara ibland, ibland är han jättelugn och fiin.. Det är precis som han testar mig om vartannat hela tiden, utifall att han skulle å slippa.. Å han retar gallfeber på mig, jag blir tokig.. Gör såklart aldrig något dumt emot honom, men vad F*N ska jag göra? Han är jättemysig att pyssla med osv, men i ridningen, jag tycker inte alls att han är rolig mer.. I hoppningen drar han iväg på hinder, å får han inte bestämma tempo själv, så stannar han, 5 meter innan hindret, enbart för att sura, men om jag sedan ber honom hoppa, kan ligga en oxer på 110, han hoppar, från 5 meters avstånd liksom Han blir nästintill farlig ibaldn, liksom dumdristig.. Men nu är det så, att jag försökt sälja honom flera ggr, lagt ut en annons, men jag har banat, för han är så mysig att pyssla med, så personlig.. Jag vill inte sälja honom, men samtidigt vet jag att han inte är min typ av häst.. har så svårt, rikig sparationsångest jag Men hjälp mig, vad ska jag göra för att det ska bli lättare att sälja honom/lämna ut honom på foder.. Det som jag beskrev ovanför här, är allså inte varje gång man rider honom, utan ibland när han får saker för sig, som idag! Blir bara så matt, jag vill ha en annan häst.. Vad f*n ska jag göra.. Vet, egentligen har jag 2 alternativ, sälja eller ha honom kvar.. Men det känns så tungt, jag vill varken eller?