Hjälp mig...

Ella-82

Trådstartare
Vi skall ha lucia show i klubben o vi i körsektionen skall göra något kul! Har ni några förslag på vad vi kan göra?

Vi har haft en kadrilj o kappkörning, båda mycket lyckade. Men nu måste vi komma på något annat kul. Hjälp mig att komma på något!

Sv: Hjälp mig...

Nu tog jag fasta på ordet kul..

Det var när syrran skulle ta studenten som det hände som inte fick hända!
Vi hade bokat häst och vagn från Dragonen men kvällen innan ringer dom och säger att just den hästen har blivit halt!!

Min egna kunde jag inte ta.
Inför ett sådant uppdrag hade vi fått plegga honom så mycket att vi antagligen själva hade fått dra både honom och syrran hem..:eek:

Ringde sent runt till vänner som har hästar som jag visste var miljötränade men antingen var de uppbokade eller så var det med för kort varsel osv.

Kom inte heller på någon som hade någon fin bil etc och pappas förslag om att köra hem henne på en postcykel röstades ganska snabbt ned..:p

Så klockan 10 morgonen efter hänger jag på Buttrick´s dörr för att hyra en hästdräkt!:D
(Buttrick´s hyr ut/säljer skämtdräkter och en massa annat skoj)

Åker ut till ett dagis och mutar mig till en liten träskrinda som vi fyller med hö.
Jag och dåvarande pojkvännen hoppar i hästdräkten och syrran får åka höskrinda hem!

Har vi sagt häst och vagn så har vi!:angel:

I alla fall..på skolgården, innan syrran kom ut, så kommer det en kvinna fram och frågar om vi kan tänka oss att ställa upp på en familjedag på Åbytravet ett par veckor senare!

Det blev succe kan jag säga.

Vi sprang glatt omkring bland alla ponnytravare/varmblod, ballonger, korv med bröd osv och utförde de högsta skolor i dressyr kan jag tala om!!

Bl a så utförde vi "den ryska soldat marschen".
"passgång med huvudkast framåt bakåt" "den kissenödiga hanhunden" "Väderkvarnen" "Vi skenar till tonerna att Mozart" mm mm

-Högsta poäng på allt!

Vi kunde nog ha fått fler uppdrag men pojkvännen sa stopp.
Han fick nämligen vara bakbenen och till skillnad mot mig som fick gå upprätt så såg han ut som en böjd tall på österlen i flera veckor efteråt!:D :D :D

kanske kan ni smyga in en sådan katt bland hermelinerna med en tomte som kör..?

Detta var nog inte riktigt vad du hade tänkt dig!:eek: :D

Senast ändrad:

Går det att göra..tappade ordet men att man rider på en häst och har den andra i tömmar framför?

Tandemkörning heter det nog.

Senast ändrad:

Lyckas ni med det konststycket med lite träning innan lucia så vill jag oxå komma!:love: ;)

Bröderna Bronett med...

Ps! Som tillägg till mitt inlägg ovan så var det dressyr inom körning alltså! Skrindan var med även denna gång och det satt en jätteful tygdocka som höll i tömmarna.
Det såg verkligen fult ut när vi försökte springa ikapp med russtravaren...fastän vi stod lika från start.
För den som inte vet det så finns det numera 7-gångshästar också..

För jag antar att ni ville ha tips på vad man kan uppvisa inom körning. Ridningen får väl den avdelningen står för..?

Senast ändrad:

När jag gick hästutbildning på gymnasiet hade vi körning på vår julshow. Först hade vi tema med en massa schlager låtar, så vårt ekipage var Brandsta Citysläckers. Vi körde presicion, en kusk och två groomar. Vilket drag det var! Vi satte en brandhjälm på hästen och "spökade ut" honom, vi på vagnen hade lånat kläder från brandkåren och var sotiga i ansiktet. Det blev en jätte succé faktiskt :) Sen körde jag par med två av våra nordisar. Jag var utklädd till tomte och körde vår stora wagonett fullastad med ett stort luciatåg. Hela ridhuset släcktes ner och så kom vi in med ljus och sång, det var jätte fint, fick mycket beröm efteråt. :)

Det låter ju jätte kul ju!!! :bump: :bump: :bump:

Vi skall ha möte i morgon, då skall vi bestämma oss för vad vi vill hitta på. Kanske blir det en låtsas häst... hi hi!

Ja, vi skall ha något med körning eftersom vi är körsektionen.

Jag gav som förslag att vi skulle köra tandem, men det var ingen som kunde, tråkigt...

För två år sedan, (tror jag det var). Så gjorde vi en liten eld i ridhuset sen kom ett körekipage in o släckte den, de hade blåljus o hel brandmanmundering. Häftigt!!! Så vi kan nog inte ha brandmän igen. Vi har även haft kappkörning där alla var utklädda. Allt har alltid varit lyckat! Så nu har vi lite press på oss att göra något bra.

Fler förslag önskas!!!

Ni kan ju tolka kadrilj !

Se bara upp så inte "tolkarna" krockar i mötena eller åker in i väggen..

Använd miniskidor el. åk pulka :D :o

Hmm bra förslag! Det skulle kunna funka, min kille är bra på att åka miniskidor oxå.

En i klubben sa att en fyrspannskusk (kommer inte ihåg vem...) hade kört sitt spann på en uppvisning. Sen hade de kopplat loss alla hästarna inne på arenan o sen hade de hoppat med en, ridit dressyr med en och åkt miniskidor bakom en. Kommer inte ihåg vad de gjorde med den fjärde hästen. Men visst lät det ganska så häftigt! Synd att Nicke har slutat annars hade vi ju ett fyrspann där...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 964
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
420
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 785
Senast: tara
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 554
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • DIY hästvård