Sv: Hjälp mig...
Nu tog jag fasta på ordet kul..
Det var när syrran skulle ta studenten som det hände som inte fick hända!
Vi hade bokat häst och vagn från Dragonen men kvällen innan ringer dom och säger att just den hästen har blivit halt!!
Min egna kunde jag inte ta.
Inför ett sådant uppdrag hade vi fått plegga honom så mycket att vi antagligen själva hade fått dra både honom och syrran hem..
Ringde sent runt till vänner som har hästar som jag visste var miljötränade men antingen var de uppbokade eller så var det med för kort varsel osv.
Kom inte heller på någon som hade någon fin bil etc och pappas förslag om att köra hem henne på en postcykel röstades ganska snabbt ned..
Så klockan 10 morgonen efter hänger jag på Buttrick´s dörr för att hyra en hästdräkt!
(Buttrick´s hyr ut/säljer skämtdräkter och en massa annat skoj)
Åker ut till ett dagis och mutar mig till en liten träskrinda som vi fyller med hö.
Jag och dåvarande pojkvännen hoppar i hästdräkten och syrran får åka höskrinda hem!
Har vi sagt häst och vagn så har vi!
I alla fall..på skolgården, innan syrran kom ut, så kommer det en kvinna fram och frågar om vi kan tänka oss att ställa upp på en familjedag på Åbytravet ett par veckor senare!
Det blev succe kan jag säga.
Vi sprang glatt omkring bland alla ponnytravare/varmblod, ballonger, korv med bröd osv och utförde de högsta skolor i dressyr kan jag tala om!!
Bl a så utförde vi "den ryska soldat marschen".
"passgång med huvudkast framåt bakåt" "den kissenödiga hanhunden" "Väderkvarnen" "Vi skenar till tonerna att Mozart" mm mm
-Högsta poäng på allt!
Vi kunde nog ha fått fler uppdrag men pojkvännen sa stopp.
Han fick nämligen vara bakbenen och till skillnad mot mig som fick gå upprätt så såg han ut som en böjd tall på österlen i flera veckor efteråt!
kanske kan ni smyga in en sådan katt bland hermelinerna med en tomte som kör..?
Detta var nog inte riktigt vad du hade tänkt dig!