Hjälp Mig .

annie_cool

Trådstartare
Hej nu behöver jag er hjälp.Har kommit i en mycket ond cirkel där inget är kul tappat livsglädjen.Går i Självmordstankar.och det är inte kul alls.Det har blivit värre nu och jag vet inte hur jag ska göra. Vill bara försvinna nu. Snälla hjälp mig.

Sv: Hjälp Mig .

Om du funderar på att ta livet av dig nu måste du ringa psykakuten på en gång.

Om du inte känner att det är absolut akut ska du ändå söka hjälp så fort du kan/berätta så fort du kan för de som hjälper dig hur illa det har blivit och att du behöver mer hjälp för att må bättre. Kramar!

Ja det sa mamma och så.. Plus att jag vantrivs i min lägenhet vill inte till den.Är just nu hos mamma.

Vad bra att du är hos din mamma! Det är skönt att ha någon nära som man känner sig trygg med :).
Om du vantrivs i din lägenhet kanske du ska tänka på andra alternativ?
På måndag kanske du och din mamma kan försöka kolla upp möjligheter att flytta till något gruppboende (läste att du funderade på det i någon annan tråd) ?

Det kanske vore skönt för dig att ha människor runt omkring dig hela tiden? Och så kan du lära känna människor som kanske är i en liknande situation som du och känner igen sig i hur du mår?

Hur som helst så är du väldigt värdefull och ditt liv är också otroligt värdefullt.

ja det skulle vara skönt. Känner mig så ensam i min lägenhet och de är inte så kul alls.Har ingen att prata med alls bara en tv men den kan man ju inte prata med har försökt.( haha).

Jag håller med Nyponros helt och hållet.
Har du tankar på självmord, eller på att skada dig själv så är det viktigt att du kommer i kontakt med psyk omgående.
Kanske kan din mamma hjälpa dig redan nu? De har öppet även på helger.
Ni kan antingen ringa psykakuten direkt, eller också sjukvårdsrådgivningen somakan råda er hur ni ska göra, vart ni kan vända er o.s.v.

Jag är jätteglad att du är i trygghet hos din mamma :)
Var rädd om dig! Kram!

Jag tycker absolut att du/ni sta titta närmre på ett gruppboende, som du själv föreslog i en annan tråd du startade. I det här akuta skedet, har du redan fått de tips jag annars också hade gett. Jag vet inte riktigt hur man går tillväga för att starta processen att komma in på ett boende, men kan du kanske ta hjälp av din mamma som ringer kommunen? I annat fall kanske du behöver en kontaktperson eller liknande, som också fattas beslut om i din hemkommun.

Först ska mamma prata med min läkare om att jag kanske måste byta medicin eller höja dosen. Det känns som att jag är på att gå i en mycket mörk period.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 924
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 875
Mat Hej Nu behöver jag lite hjälp igen. Jag har googlat mig blå utan att riktigt förstå då min engelska inte når hela vägen. Jag ska resa...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 630
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 124
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?