C
chezay
Jag ska köpa häst, och jag vill ha en häst att komma långt med och komma upp lite i klasserna med !
Just nu ligger jag stilla på 90cm / 1m...
Och jag har tittat på lite hästar som jag tycker är intressanta!
MEN nu kommer det jag behöver hjälp med!
Det är nämligen såhär att en av hästarna jag har provridit var den mest underbara/perfekta häst jag har ridit, MEN han är 150cm Mkh..
han är åtta år och är travare, har aldrig gått på travet i och för sig, (reds in när han var 6 år tror jag, inte inkörd)!, men han har travarblod! Det jag vill veta är: Hur högt kan man gå med en häst på 150 cm mkh?
Och en annan häst som jag provred känns lite bättre i höjden (165 cm mkh) MEN han är 14 år gammal, född 96. Är han för gammal?
Snälla hjälp mig!
Jag är bara 15 så jag vill ha hästen länge, och komma långt!
mitt mål är 120cm/130cm om ca. 2 år!
Just nu ligger jag stilla på 90cm / 1m...
Och jag har tittat på lite hästar som jag tycker är intressanta!
MEN nu kommer det jag behöver hjälp med!
Det är nämligen såhär att en av hästarna jag har provridit var den mest underbara/perfekta häst jag har ridit, MEN han är 150cm Mkh..
han är åtta år och är travare, har aldrig gått på travet i och för sig, (reds in när han var 6 år tror jag, inte inkörd)!, men han har travarblod! Det jag vill veta är: Hur högt kan man gå med en häst på 150 cm mkh?
Och en annan häst som jag provred känns lite bättre i höjden (165 cm mkh) MEN han är 14 år gammal, född 96. Är han för gammal?
Snälla hjälp mig!
Jag är bara 15 så jag vill ha hästen länge, och komma långt!
mitt mål är 120cm/130cm om ca. 2 år!