Hjälp mig min "isis" vill inte tölta längre :S

F

fenja_star

Hej !
jag har ett sto som är fem år gammal & blev inriden som fyråring ,men i sommras skickade jag henne på betäckning i sjuveckor, sedan då när hon kom hem så hade hon igen kondition. Och nu vill hon inte tölta ,för jag har tränat upp ganska bra konditionbump: vad ska jag göra , kan inte så jätte mkt

Sv: Hjälp mig min "isis" vill inte tölta längre :S

Hej !
jag har ett sto som är fem år gammal & blev inriden som fyråring ,men i sommras skickade jag henne på betäckning i sjuveckor, sedan då när hon kom hem så hade hon igen kondition. Och nu vill hon inte tölta ,för jag har tränat upp ganska bra konditionbump: vad ska jag göra , kan inte så jätte mkt

Det KAN vara där felet sitter, hästen är ung, har kanske inte rätt muskler och du kanske gör fel, om du inte kan så mycket.

Du kanske säger nåt helt annat än "tölt" till din häst,
när du egentligen själv tror att du är jättetydlig?

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: Stergo
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 199
Senast: Lillefrun
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 607
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat