Hjälp mig hitta skon

purity_666

Trådstartare
Jag har inga finare skor, går i sneakers alltid. Nu har jag börjat gilla klänningar och inser att ett par boots skulle kunna vara bra. Problemet är att alla jag gillar är vinterfodrade. Jag vill inte ha klack på mina, och inte att de ser ut som skor man har i stallet. Jag gillar sulan på bilden, och stilen också. Kanske lite lägre. Inga svindyra skor helst.

Hjälp!?!
20597497_10155500006367456_6481031684228743369_n.jpg

Har du kollar på stövletter, jodphursskor osv och sett om du hittat något? Jag skulle inte kalla det på bilden för boots utan mer känga så om du googlar så prova byta sökord kanske?

De ska vara fina nog att ha till klänning om man ska iväg på nåt, och bekväma nog att vilja ha dagligen

Har du kollar på stövletter, jodphursskor osv och sett om du hittat något? Jag skulle inte kalla det på bilden för boots utan mer känga så om du googlar så prova byta sökord kanske?
Jag har googlat boots. De har klack, eller är vinterfodrade. Eller ser ut som jodphurs man har i stallet.

Prova googla stövletter då och se om du hittar något? De flesta träffarna får du nog med klack dock.

Kan du ge mer ex på vad du gillar?

Tex sådan här modell är det bu eller bä?
48105-00.png

https://artimg00.footway.com/01/481/48105-00/shelf/160/1500/48105-00.png
För smala i tån, och klack.

Jag vill ha lite mer "feminina" skor, utan klack. Inte avsmalnande tår, jag har rätt "höga" fötter. Svarta. Får gärna vara detaljer som spännen/nitar, men inget måste.

Den här skon t.ex. är jättefin, men skulle vilja ha lite grövre sula, och egentligen ännu mindre klack. Jag är tung så komforten är viktig.

10131015-2-297x300.jpg

Kanske för stallsko-lika för dig, men jag kör på såna här under höst till både byxor och kjol/klänning.
Dr Martens Chelsea-boots (älskar dem verkligen, supersköna och sen är de faktiskt finare till kjol än man kan tro).
2509383-origpic-ee4b2f.jpg

03990-00.png

Har även dessa som är snäppet nättare, och lite smalare i tån. Gant Lydia
869269_gant-_1_1541855_lydia_g00_black__cz_ap_003.jpg

@purity_666 bedöm inte komfort efter bild bara. Man blir enormt överraskad när man stoppar fötterna i vissa skor. De skor jag har som SER obekvämast ut är faktiskt de skönaste. Undantag sneakers.

Jag får lite känslan att du hittar flera skor men nån liten detalj fäller?
Jag hittar massa skor, men sulan stämmer inte. Sulan på vinterskor, men på sommarskor vore kanon.
Som om de bruna jag visade bild på funnits i svart och grövre sula så hade de varit ett solklart köp.
Sen inte för smala i tån då, men det är för att det inte passar på mina fötter.

Kanske för stallsko-lika för dig, men jag kör på såna här under höst till både byxor och kjol/klänning.
Dr Martens Chelsea-boots (älskar dem verkligen, supersköna och sen är de faktiskt finare till kjol än man kan tro).
2509383-origpic-ee4b2f.jpg

03990-00.png

Har även dessa som är snäppet nättare, och lite smalare i tån. Gant Lydia
869269_gant-_1_1541855_lydia_g00_black__cz_ap_003.jpg
Har du någon bild på dig med klänning/kjolk och de övre skorna? Jag tycker de är lite ridskoraktiga och kanske inte riktigt så "feminina" jag tänkt mig. Men det kanske ser helt annorlunda ut egentligen än i mitt huvud

@purity_666 bedöm inte komfort efter bild bara. Man blir enormt överraskad när man stoppar fötterna i vissa skor. De skor jag har som SER obekvämast ut är faktiskt de skönaste. Undantag sneakers.

Jag får lite känslan att du hittar flera skor men nån liten detalj fäller?
42163098-1-450x400.jpg

De här gillade jag..bara 250 kr på rea.. men det var barnskor *s* Lite lägra klack hade inte skadat, men tjock och bra sula

Jag hittar massa skor, men sulan stämmer inte. Sulan på vinterskor, men på sommarskor vore kanon.
Som om de bruna jag visade bild på funnits i svart och grövre sula så hade de varit ett solklart köp.
Sen inte för smala i tån då, men det är för att det inte passar på mina fötter.

Jag har ett par som nog är ganska lika det du önskar dig - men de är flera år gamla och modellen verkar utgått. Men det är i alla fall inte omöjligt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 384
Senast: Blyger
·
Utrustning Nu behöver jag er hjälp igen. Jag är på jakt efter ett par jympadojjor att ha i stallet. Säkra stallskor för ridning har jag redan...
Svar
17
· Visningar
1 163
Senast: Buck
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid sneakers eller gympaskor skor på mig. Men ibland vill jag (och behöver) vara lite mer finklädd...
2
Svar
24
· Visningar
2 339
Senast: Lingon
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka