I VM använder de väl havrekross. Här finns tips från en tävlande: https://sverigesradio.se/artikel/calle-tavlar-i-vm-i-att-koka-grot
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det här stämmer väl ändå inte? Nu köper jag lingonsylt väldigt sällan men de brukar inte innehålla någon annan frukt eller bär än lingon. Den på jobbet är jag tämligen säker på inte heller innehåller äpple . Vet dock att en del hallonsaft innehåller mer äpple än hallon!Ät med lingonsylt, helst hemkokt för den man köper består till större delen av äpplen och ger fel smakkombination.
Jag tror det beror på vilken man köper. Den jag köper när vår hemkokta tar slut innehåller heller inget annat än lingon och socker.Det här stämmer väl ändå inte? Nu köper jag lingonsylt väldigt sällan men de brukar inte innehålla någon annan frukt eller bär än lingon. Den på jobbet är jag tämligen säker på inte heller innehåller äpple . Vet dock att en del hallonsaft innehåller mer äpple än hallon!
Joo, så kanske det är men känns så ologiskt att blanda i nåt annat när lingon finns billigt i sådana mängder. Går i och för sig kanske snabbare att plocka äpplen.Jag tror det beror på vilken man köper. Den jag köper när vår hemkokta tar slut innehåller heller inget annat än lingon och socker.
Det är mycket som är konstigt i matindustrin.Joo, så kanske det är men känns så ologiskt att blanda i nåt annat när lingon finns billigt i sådana mängder. Går i och för sig kanske snabbare att plocka äpplen.
Om man googlar havregrynsgröt och hälsoeffekter så finns det många.... (förutom att det är - i mitt tycke - väldigt gott då).Håller med @SaraXX - varför?
Jo fast det finns mycket annat som också är hälsosamt, och det går att få i sig havre på många sätt. Det känns bara konstigt att försöka tvinga i sig något som man verkligen inte gillar tycker jag.Om man googlar havregrynsgröt och hälsoeffekter så finns det många.... (förutom att det är - i mitt tycke - väldigt gott då).
I ugnen låter spännande, ska googla!Jag kokar alltid på spisen samt att jag föredrar att koka i mjölk eller tom med en skvätt grädde - blir mer mättande och mer krämigt än slemmigt tycker jag. Om man vill bort ännu mer från den slemmiga konsistensen kan jag rekommendera att baka gröten i ugnen istället, blir mycket fastare då.
Alltså, varför??
Håller med @SaraXX - varför?
Vad är det?Cirkusgröt är annars min godaste gröt, men då blir det ju lite mer meck.
Jag gillar broccoli men inte koriander.Alltså jag tror på allvar att gröt är som koriander och broccoli, alla är inte skapta för det.
S
Jag tror lite samma, men hoppet är det sista osvAlltså jag tror på allvar att gröt är som koriander och broccoli, alla är inte skapta för det.
S
Aha, jag förstår.För att jag fått hjälp att lägga om kosten och då skulle havregrynsgröt passa bra in