Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inget stopp alls på min svängel, men så använder jag den sortens säkerhetsfäste & "konverter" som Cilla länkar till längre bak i tråden. Alltså har jag gjort det enkelt för mig och bara borrat hål i svängeln för fästena. Har man omslagslinor till selen så bör man ha ngt form av stopp för dem, men det kan ju i enklaste fall bara vara en bit gummi som man fäster med en slangklammer (så såg det ut på min provisoriska bank-bank-svängel).
Igårkväll när jag byggde om fästet till min svängel ( den skramlade lite innan, det gjorde mig galen) så bytte jag draglinor och tog istället de linor som följde med Berta. Då upptäckte jag en dum grej; Bertas linor går inte att öppna längst bak, det går alltså inte att använda dem ihop med adaptern som Driveout säljer
Jag skall kapa till två cylindrar av det rör som jag har kvar sedan jag byggde min förra svängel. Dessa kan jag sedan skjuta in i linan från sidan och när det är gjort så sätter jag ett rejält schackel i cylindern som jag fäster i snabbkopplingen på svängeln. Det blir exakt samma princip som adapern, bara det att fästet för snabbkopplingen (dvs schackeln) är löstagbar från cylindern. Jag har en rejäl gummislang som jag kan sätta invändigt på cylindern, kapar jag till den 5mm bredare än cylindern så borde det utesluta att schackeln nöts mot cylindern och därmed riskerar att försvagas?
Gick det att förstå ens lite av min förklaring? Jag är inte lika bra på att göra ritningar som du så jag har inget att illustrera min idé med