Hjälp med svängel placering....

Lisis

Trådstartare
Hej, Jag har köpt en shettis:love: och fick med en rockard och bröst sele. Rockarden har dock ingen svängel, så jag undrar om jag kan montera på den i samma höjd som skacklarna? Undrar också om det finns något mer ställe (än driveout) som säljer svänglar? /Lisis

Sv: Hjälp med svängel placering....

Ska du använda den selen du fick till? Det är väl en en enkel bröstsele då gissar jag. Kanske blir det att köpa en ny sele och sen fixa svängel o bakseleringar på skaklarna.

det finns en bra sida om draglinje på cliffords hemsida.

www.cliffords.se tror jag det är (är inte hemme)

Sv: Hjälp med svängel placering....

Åh, hej :) äntligen svar, "Clifford" länken var ju toppen bra. Jodå sele ska fixas och så ska jag (min man) svetsa lite på rockarden. Jag ska ju inte ut och tävla utan "bara" köra hemma, så huvudsaken är att det blir säkert o bekvämt för lilla hjärtat att dra. Jag var till en gård i dag där det finns många fina vagnar, där såg jag att flera hade svängeln placerad i samma höjd som skacklarna= det blir enkelt att montera svängel på min vagn:idea: tack återigen för svar:bow:

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 585
Senast: fixi
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 824
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 801
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd