Hjälp med skoluppgift

iNTOHiMO

Trådstartare
Hejsan, jag har en skoluppgift där vi fick välja en valfri tävlingsgren och svara på frågor om det. Jag valde dressyr men det är en fråga som jag inte förstod som jag måste komplettera.

Vilka olika kategorier av tävlingar finns och vad särskiljer dom?

På det så hade jag svarat att det finns handikapp, ponny och häst tävlingar med det var visst helt fel :o

Jag är inte så jättehaj på det här med tävlingar och har aldrig tävlat själv, så därför förstår jag inte frågan och vad min lärare menar...

Sv: Hjälp med skoluppgift

Jag skulle fråga läraren, frågan är ju ganska skum.

Det kan ju vara så att läraren menar lokal, reginonal, nationell, elit och internationella tävlingar och vad som skiljer dessa åt eller
så menar läraren att du ska radda upp fälttävlan, hoppning, dressyr, körning, polo, western och så vidare och jämföra grenarna med varandra.

Antingen det IronWill skrev, eller kategorier som i Lätt, Medelsvår, Svår, med respekive uppdelning inom varje kategori?

Håller med ovanstående att det är en mycket diffus och svårtolkad fråga...

Jag tolkar den dock som IronWill tog upp -
Klubbtävling, Lokal, Regional, Nationell, Elit och Internationell. För du har ju valt dressyr sedan innan samt att Lätt, Msv och Svår är klassindelningar.

Vad som skiljer de olika kategorierna av tävling åt är framför allt vilka klasser som är med i dagsprogrammet. Klubbtävl och lokal är LC(eller lägre) upp till LA. Klubbtävling är dock enbart för klubbens medlemmar medans lokal är öppen för ekipage från andra klubbar/ryttarföreningar. Ju högre kategori, desto högre klasser - gå in på www3.ridsport.se och leta dig fram till TR II Dressyr (Tävlingsreglementet under Fliken Tävlingar) :). Där står specifiserat om skillnaderna mellan de olika!

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 268
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 543
Senast: Mabuse
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 464
Senast: Elendil
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka