AgentCarter
Trådstartare
Trodde faktiskt att jag/vi hade klarat av det själva att välja en hundras som passar oss, men tji fick jag! Så nu får jag be er om hjälp med att komma på vilken ras detta är!
- 0-20 kg (Alltså en liten-mellanstor hund)
- Ingen direkt skärpa
- Ska passa i barnfamilj
- Will to please
- Bra spårförmåga (jag vill kunna tävla i spår)
- Ska inte fälla något extremt
Hunden kommer få ett aktivt hem på landet med träningsmöjligheter (ledig gräsmatta) men det kommer finnas barn i familjen så varje dag kommer inte kunna läggas på träning (men aktivering blir det varje dag).
Vi har idag en hund, och det är därför viktigt att rasen är fri från "könsaggressivitet" då vi vill ha två hanar.
Jag har tidigare haft briarder och skulle gärna vilja ha en igen, tyvärr vill inte min sambo det pga skärpan.
Just nu har jag börjat snegla på tollare, kan de vara något?
- 0-20 kg (Alltså en liten-mellanstor hund)
- Ingen direkt skärpa
- Ska passa i barnfamilj
- Will to please
- Bra spårförmåga (jag vill kunna tävla i spår)
- Ska inte fälla något extremt
Hunden kommer få ett aktivt hem på landet med träningsmöjligheter (ledig gräsmatta) men det kommer finnas barn i familjen så varje dag kommer inte kunna läggas på träning (men aktivering blir det varje dag).
Vi har idag en hund, och det är därför viktigt att rasen är fri från "könsaggressivitet" då vi vill ha två hanar.
Jag har tidigare haft briarder och skulle gärna vilja ha en igen, tyvärr vill inte min sambo det pga skärpan.
Just nu har jag börjat snegla på tollare, kan de vara något?