Hjälp med klicker

M

Madde85

Jag vet att det har blivit en hel del trådar om klickerträning på sistone och jag har läst bland de gamla också men utan att hitta det jag söker riktigt.

Jag köpte en klicker idag och tänkte att jag skulle göra ett nytt försök med apporteringen med hjälp av klickern. Så till frågan: Hur vet jag egentligen att hunden har fattat att den ska få godis när jag klickar?

Är det kanske någon som vet några enklare grejer jag kan börja med att träna in så både jag och hunden vänjer oss vid metoden?a

/Madeleine

Sv: Hjälp med klicker

Hej!
Jag skulle rekomendera dig att köpa Anders Hallgrens bok om klickerträning. den finns på www.bokus.com och den heter:
Din Hund En Lydig Hund : Med Shaping/Klickerträning

Den förklarar steg för steg hur du ska lyckas med träningen.

:D

Jag föreslår att du går en kurs eller tränar för en instruktör/klickerkunnig person, jag är av den åsikten att kunskap visserligen kan läsas in men för att få en känsla krävs massvis med övning. Jag är lite rädd för att göra fel eftersom det tar så lång tid att rätta till ett fel inlärt beteende, därför tog vi hjälp istället för att pröva själva.

Lycka till!

Prova med att klicka när hunden är vänd bort från dig, vänder den sig om för att få godiset när du klickar - grattis!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 792
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 797
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 881
Senast: geting
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 043
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar