Hjälp med bild

Sv: Hjälp med bild

Fast det är väl lite dumt att jämföra med en blandras, eller hur?

kke det.. men tycker ju endå att han ser såååååååååå mycket bättre ut en vissa andra.. :banana:
Ville bara visa hur en shäfer Kan och Kunde ha sett ut istället...
Inget illa menat alls.. bara att hans kropp garanterat är mycket mer hållbar än de andras.. Han är 7 snart, men är nog inte medveten om att man typ ska börja lugna ner sig nu.. enligt vet. så har han de friskaste höfterna hon sett tidigare i de åldrarna med shäfer i... DET tycker jag visar att det är från bättre virke... eller?? :bump:

kke det.. men tycker ju endå att han ser såååååååååå mycket bättre ut en vissa andra.. :banana:
Men det är riktigt extrema hundar som visats här i tråden. Jag har då Aldrig sett en så gravt felvinklad schäfer IRL, inte ens på utställning.
Och det finns minst lika många schäfrar som är såååååååå mycket bättre än 'dessa'.

Ville bara visa hur en shäfer Kan och Kunde ha sett ut istället...
Men din är inte en renrasig schäfer så det finns inget som 'kan, kunde ha sett ut' då din är en blandras. Och det finns flera, inklusive mig själv som visat fina, bra vinklade Renrasiga schäfrar här i tråden.
Vill inte vara elak men så är det.;)

bara att hans kropp garanterat är mycket mer hållbar än de andras..
Ja din hund har bättre exteriör än de väldigt extrem vinklade schäfrarna som visats, men det är fortfarande 'fel' att jämföra med en blandras.

enligt vet. så har han de friskaste höfterna hon sett tidigare i de åldrarna med shäfer i... DET tycker jag visar att det är från bättre virke... eller?? :bump:
Eh, va?! En hd-fri hund är en hd-fri hund oavsett ålder, så det är inget ovanligt-även hos schäfer!
Är din hund röntgad, om ja-när gjordes det och vilken hd-grad har han?

Och sist men inte minst-du kan inte säga att din hund är från bättre virke då han är en Blandras, vilket 'virke' ska han jämföras med liksom? gah!;)

Senast ändrad:

en av de personer som fanns i denna studio har egna hundar och om h*n skulle ha sagt vad h*n egentligen tyckte å tänkte ja då är de adjöss med bra resultat på utställning i framtiden .. tyvärr så funkar de så...

har tyvärr ingen bild på mina när de är uppställda men nog 17 kan jag få dom att se "hemska " ut.. folk tror itne att det är samma hundar när de ser en där de står normalt å en när man ställer dom...

*kl*
En av andledningarna jag inte tycker om schäfer..
Den andra är att folk tycks avla på hundar som är mycket(!!) knepiga i psyket.:crazy:
Jag har hört talas om att det finns en schäfer som är rak ryggad med mod i själen, men vart finns dom? Inte någon som jag sett..

Det är lustigt, för jag har bara träffat sådana. Det beror nog på var man letar.

hahah.. jag förstår dig med råge... Blandis är ju inte ALLS som renrasigt.. men villa bara pigga upp tråden lite och ta bort lite sura miner.. Inget illa menat alls...
Hum.. när han blev röntgad.. ska återkomma med det, då det inte är min hund utan min pv:s pappas och han har hand om alla papper... :o
Ska se om jag kan få honom att leta fram det... tror det var typ lite mindre än 1 år sen... (minne, minne, minne.... bra, men kort... :angel:)

Tydligen tycker folk att det är snyggt eftersom att det fortfarande föds upp sådana hundar, och de har köpare som vill ha dem också. :(

Inget ont om hundarna, men jag tycker inte att det ser ut som sunda hundar någon utav dem.

Tydligen tycker folk att det är snyggt eftersom att det fortfarande föds upp sådana hundar, och de har köpare som vill ha dem också. :(

Inget ont om hundarna, men jag tycker inte att det ser ut som sunda hundar någon utav dem.

Det Är osunda hundar som är avlade på det viset-dvs utsl. schäfrar.
Det värsta är nog ändå att dom Inte ens följer rasstandarden men likt förbannat så vinner dom iaf!:eek::mad:

*kl*
En av andledningarna jag inte tycker om schäfer..
Den andra är att folk tycks avla på hundar som är mycket(!!) knepiga i psyket.:crazy:
Jag har hört talas om att det finns en schäfer som är rak ryggad med mod i själen, men vart finns dom? Inte någon som jag sett..

Ut och titta på tävlingar och på träningar med /tävlingstjänstehundar. Där finns det du letar efter!

Finns även en del på buke som har exteriört rejälare schäfrar.

Piru och hans Jääkäri
Gabbi med Råda
Nikkis med Iko och Nero
Snart jag själv med..?
Lillaloppan har väl en schäfer av bra modell?
med flera..

I somras när jag var på utställning med vovven,så var det lite schäfrar där,stog och pratade med en schäferägare,han sa "jag kommer att åka ut direkt,för den lågställda fule fan tar sig vidare"..Och mycket riktigt,den lågställda fule fan,vann över den normala schäfern..Så även utst.domarna vill ha "ful-schäfern"..Tragiskt!

Finns även en del på buke som har exteriört rejälare schäfrar.

Piru och hans Jääkäri
Gabbi med Råda
Nikkis med Iko och Nero
Snart jag själv med..?
Lillaloppan har väl en schäfer av bra modell?
med flera..

Tycker några av dom inte håller för "rejälare" schäfer men det är jag det...

Men fö bövelen!!Hur kan man avla fram såna räkor till hundar??:confused:Vad är syftet?

Jag gillar inte schäfrar i vanliga fall heller..men detta är ju sjukt..stackars små liv...

*kl*

Showschäfer från Belgien:

46382.jpg

http://www.pedigreedatabase.com/gsd/classifieds/46382.html

På denna sidan finns en hel del bilder om man vill kika från utställningar:
NASS 2007

Hur funktionellt ser detta ut?!
post-1933-1169453237.jpg

" http://web.mac.com/teamnummerein/GSD_Insider/9th_Indian_Sieger_Show.html "

Ännu fler "in action" bilder, och beskrivningen av artikelskrivaren på hunden är "His gaiting was an absolute treat to watch." :
post-1933-1177677145.jpg

post-1933-1177677107.jpg

post-1933-1177677126.jpg

" http://web.mac.com/teamnummerein/GSD_Insider/USA_2007.html "

Jag tycker att showschäfern ser för j-lig ut när den står, men vad ska jag säga om dem när de springer??
post-1933-1177676774.jpg

" http://web.mac.com/teamnummerein/GSD_Insider/USA_2007.html "

Senast ändrad:

kl

En fråga som väcks när man ser dessa tyska hundar (läs: missfoster :angel:) är ju hur aveln ser ut i Sverige. Finns det svenska schäfrar som ser ut så här? Finns det svenska uppfödare som premierar detta utseende och vars avel är på väg åt det här hållet? Jag är inte alls insatt i den svenska aveln men det kanske finns någon här som har lite inblick?

edit: Eller det kanske är så att bruksproven i viss mån omöjliggör avel på räkor iom att de knappast klarar att hasa sig över en appelplan..?

De ser ut så här i sverige oxå.
därför polisen inte använder schäfer lika ofta längre. tror de har börjat avla egna. eftersom de där avlas för att se ut så där.
*ägare till den gammla rakryggade sorten*

De ser ut så här i sverige oxå.
därför polisen inte använder schäfer lika ofta längre. tror de har börjat avla egna. eftersom de där avlas för att se ut så där.
*ägare till den gammla rakryggade sorten*

Fast stopp nu. Det där är ju utställningsschäfrar. Polis och försvarsmakt använde iallafall bruksschäfrar sist jag kollade.

Fast stopp nu. Det där är ju utställningsschäfrar. Polis och försvarsmakt använde iallafall bruksschäfrar sist jag kollade.

Många bruksschäfrar är oxå sönderavlade på det där sättet.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 717
Senast: fixi
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 229
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka