F
fetanten
Sv: Hjälp med bild
Japp det finns sådana hundar i Sverige. Tyvärr. Såg en sån på TV - hos Aschberg. Jag missade början men köparen och en veterinär ville få kennelklubben och någon från schäferklubben att ta förnuftet till fånga. Veterinären, köparen (ägaren) och Aschberg tyckte att hunden skulle avlivas. Tror nog att de gjorde det också. Men kennelklubbens represntant och tanten från schäferklubben tyckte inte det. Hunden kunde knappt gå i studion. Det var hemskt att se.
kl
En fråga som väcks när man ser dessa tyska hundar (läs: missfoster ) är ju hur aveln ser ut i Sverige. Finns det svenska schäfrar som ser ut så här? Finns det svenska uppfödare som premierar detta utseende och vars avel är på väg åt det här hållet? Jag är inte alls insatt i den svenska aveln men det kanske finns någon här som har lite inblick?
edit: Eller det kanske är så att bruksproven i viss mån omöjliggör avel på räkor iom att de knappast klarar att hasa sig över en appelplan..?
Japp det finns sådana hundar i Sverige. Tyvärr. Såg en sån på TV - hos Aschberg. Jag missade början men köparen och en veterinär ville få kennelklubben och någon från schäferklubben att ta förnuftet till fånga. Veterinären, köparen (ägaren) och Aschberg tyckte att hunden skulle avlivas. Tror nog att de gjorde det också. Men kennelklubbens represntant och tanten från schäferklubben tyckte inte det. Hunden kunde knappt gå i studion. Det var hemskt att se.