Hjälp med avbrott... hur hittar jag musklerna?

Sv: Hjälp med avbrott... hur hittar jag musklerna?

ok, då får jag träna när jag sitter på toa då... eller blåsa en j_la massa ljus så jag får träna på att få igång rätt muskler :D

Inget blev sig likt i magen efter barn nr 2, helt sjukt vad förfallet kan gå fort... :o

kl

missförstå mig inte nu!! Hästen kan stanna :o
Det är jag som vill lära mig hur jag får till bästa övergångarna helt enkelt. Att få till bra igångsättningar har jag hittat hur.. men det innebär inte att det blir bra varje gång. Men där har jag kopplat ihop känsla med hur jag ska göra.. och det är DET jag vill åt.

Ett litet proo funkar ypperligt - men inte så tävlingsmässigt kanske, jag kan stanna för tygeln, men det blir inte lika bra som när jag får till det "med kroppen".

bara ett litet tillägg lixom....

jaghar för hundra år sedan lgt in en teckning där man kan gåp fram mot en vägg med armarna i ridpossition.
Om du trycker mot väggen - utan att skjuta ifrån väggen så hittar du musklerna i din muskelkorsett som stannar hästen

Uppe till häst så låtsas du trycka mot ett föremål....

ok, då får jag träna när jag sitter på toa då... eller blåsa en j_la massa ljus så jag får träna på att få igång rätt muskler :D

Inget blev sig likt i magen efter barn nr 2, helt sjukt vad förfallet kan gå fort... :o

Då kan du föreställa dej efter 3 :rofl::rofl: fast jag har ju haft några år att jobba upp dem igen men det har väl inte lyckats så bra kanske....:angel:

Ursäkta ot ang tvärstanna för "bra", det var bara ett svar till Lickety ang signaler, som jag kom på plötsligt, vet att det var OT och förstår att du kan stanna:p

Just! Det stämmer... :D det var ju sådana liknelser som jag är ute efter, och som jag även fick av Saigon.

Kl
Har fått mycket tips av många i denna tråd - tack så jättemycket alla, spåna gärna vidare!! :bow:

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 739
Senast: Nevermind
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 524
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 894
Senast: Krålus
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 436
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?