Hjälp, jag har en citronfjäril inne!

Provat med sockerlösning, clementin och hyasinth. Den bara sitter... Den är kläckt inne och ska som sagt sova nu om jag läst rätt. Vet inte hur gammal den är, har kläckts under jullovet någon gång.

Ja det är nektar från olika blommor den äter normalt sett. Jah skulle tro att den inte direkt behöver mat nu. Vet inte hur du bor, något uthus, stall etc som kan vara lite lagom skyddat?

Jag hade tre nässelfjärilar som övervintrade i min lägenhet för ett par år sedan. De sov hela vintern (ehum, jag har en mycket kall, brittisk lägenhet. ;) ) och rörde sig inte överhuvudtaget. Men för att citronen verkligen ska förstå att det är vinter trots att den är inomhus skulle jag försöka hitta ett kallförråd, eller stall eller liknande precis som @Jenka sade.
Släpper du rätt och slätt ut den är nog risken stor att den dör tror jag.

Varje höst får jag besök av mellan 2-5 nässelfjärilar som bosätter sig i mörka vrår i min lägenhet.
Ibland övervintrar dom ibland vilar dom där i nån vecka och sen tar de sig ut igen genom springan på balkongdörren.
Lite mysigt att ha fjärilshotell så där.
:love:

Försökte få den till ett skyddat skjul, men osäker om det klarade sig. Det är öppet men plusgrader, och borde få den att vilja sova. Stort dock så jag vet inte vart den är. Ställde med blomman som den satt på.

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 592
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 691
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 813
Senast: Palermo
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4