Hjälp- jag har blivit med svärdfisk!

Jag tror mg/kg blir samma sak som ppm. Se mitt andra svar i frågan ovan och rätta mig gärna om jag tänker fel...
Vi använder olika enheter för halter av gift i USA kontra Sverige uppenbarligen.
Jag är inte förvånad 😁. Inte många enheter vi delar...

Du har helt ratt ... Jag har ingen aning om vad ni har for enheter (utom att vi anvander Imperial istallet for Metric och Fahrenheit istallet for Celcius. PPM ar en vanligt matt har. Haven's saltmangd, tillexempel mats i ppm (men jag tror det ar internationellt)

Du har helt ratt ... Jag har ingen aning om vad ni har for enheter (utom att vi anvander Imperial istallet for Metric och Fahrenheit istallet for Celcius. PPM ar en vanligt matt har. Haven's saltmangd, tillexempel mats i ppm (men jag tror det ar internationellt)
Mest OT 😇

Alla jag tänker på kanske ingår i imperial?
Hands för höjd (på häst) väl?
Pounds på vikt får jag för mig?
Miles isf kilometer, inch isf cm osv är rätt självklart för mg vid detta laget..
Men att ni mätte halter i ppm isf för vi mk/kg var inget jag hade reflekterat över. Känns mer logiskt egentligen.

Alltså C är så mycket mer logiskt än F för temperatur. Det tyckte till och med min ena amerikanska vän. Noll är fryspunkten liksom.

Jag har en enhetskonverterare i min mobil så att jag kan göra mig förstådd när vi pratat om sådant 😅.

Fast ppm är metric, det är parts per million.

Of course it is :o Jag skyller pa hjartattacken for min slipup.:p
Medan jag bodde i Sverige tror jag aldrig jag anvande det mattet ... angstrom var nog det mest udda jag sag och anvande da, men det har varit ett vanligt matt sedan jag kom ut ur Sverige.:p

Mest OT 😇

Alla jag tänker på kanske ingår i imperial?
Hands för höjd (på häst) väl?
Pounds på vikt får jag för mig?
Miles isf kilometer, inch isf cm osv är rätt självklart för mg vid detta laget..
Men att ni mätte halter i ppm isf för vi mk/kg var inget jag hade reflekterat över. Känns mer logiskt egentligen.

Alltså C är så mycket mer logiskt än F för temperatur. Det tyckte till och med min ena amerikanska vän. Noll är fryspunkten liksom.

Jag har en enhetskonverterare i min mobil så att jag kan göra mig förstådd när vi pratat om sådant 😅.

Jag fragar google eller trycker pa "knappen" for C i mitt vaderprogram pa mobilen.:)

Of course it is :o Jag skyller pa hjartattacken for min slipup.:p
Medan jag bodde i Sverige tror jag aldrig jag anvande det mattet ... angstrom var nog det mest udda jag sag och anvande da, men det har varit ett vanligt matt sedan jag kom ut ur Sverige.:p

Jag fragar google eller trycker pa "knappen" for C i mitt vaderprogram pa mobilen.:)

Jag använder ppm mycket i jobbet men det är ju inte så konstigt eftersom jag är geolog :D

Liknande trådar

Mat Jag råkade köpa 1.3 kg picnicbog av gris och vill tillaga den (helst som en klump) i min slowcooker på söndag. Kära buke hur gör jag...
Svar
0
· Visningar
159
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 864
Mat Jag har ramlat av hästen och kommer under en längre tid enbart ha en arm att göra saker med. Vill hjälpa till så mycket jag kan hemma...
2
Svar
22
· Visningar
970
Senast: dobbis
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
507
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama