Hjälp, inget ljud!

aleksis

Trådstartare
Jag har nyss formaterat om min dator. Och nu funkar inte ljudet.
När jag går in på Egenskaper för ljud & ljudenheter så står det "Ingen ljudenhet"

Vad är problemet? Vad ska jag göra? :crazy:

Kan tillägga att jag är säker på att alla sladdar är rätt instoppade.

Sv: Hjälp, inget ljud!

Det du kanske får göra är att öppna datorn.
Kolla vad du har för ljudkort.
Skriv ner numret/tillverkare.
Gå till deras hemsida och ladda ner drivrutinerna därifrån.

AM

Skulle också kunna tänka mig att det är någon drivrutin som inte installerats.
Enhetshanteraren i kontrollpanelen kanske kan ge dig en ide om vad det är som inte fungerar.
Ledsen för de oprecisa instruktionerna. Använder Ubuntu på den här datorn.

Skulle också gissa drivrutinerna. Intallerade du dem ordentligt efter formateringen? Om du har en köpt dator (alltså inte byggt själv, utan köpt färdibyggd), typ dell, brukar det funka jättebra att ringa deras support och fråga vad man behöver för drivrutiner, man får dem även på skiva när man köper datorn.. Om man har en stationär dator kan man öppna och kolla på ljudkortet vad det är för ngt.

Nu låter jag väl jättedum men jag hittar ingenting.
Vet ju på ett ungefär vars ljudkortet sitter. Men vad är det jag ska söka efter? Bokstäver, siffror?

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 966
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 611
Senast: fixi
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 483
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 300
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar