Hjälp! Hur är Vinslövs debutantbana?

Novali01

Trådstartare
Läste något skräckinlägg om att det är grav med häck på debutantbanan i Vinslöv? Ska dit med min 4-åring och vill ju inte sätta honom i klistret även om han är ganska säker på hinder. Finns det någon som vet hur många gravar och hur vattnet är där?:eek:

Sv: Hjälp! Hur är Vinslövs debutantbana?

Läste något skräckinlägg om att det är grav med häck på debutantbanan i Vinslöv? Ska dit med min 4-åring och vill ju inte sätta honom i klistret även om han är ganska säker på hinder. Finns det någon som vet hur många gravar och hur vattnet är där?:eek:

Jo där är ett hinder med grav framför. Brukar inte vålla några bekymmer. :)
Det brukar vara med iallafall...

Det är en myycket liten grav framför ett mkt litet hinder. MIn 4åring har varit där och tränat och han tyckte inte hindret var något konstigt.

När jag var där förra hösten så fanns det som idasagare skrev ett hinder med en grav framför. Men min häst som är ruskigt tittig utav sig brydde sig inte ett smack om den.

Vattnet var ett snällt vad. Inte speciellt djupt. Tycker vinslöv hade en trevlig debutantbana förra hösten.

Åh, tack för alla svar! Jag blev hypernervös när jag såg det där inlägget. Min 4-åring är som sagt ganska hindersäker men jag vill ju inte sabba sista starten för i år utan ge honom en fin runda.

Bellapops, du är ett gullefjun!

Men det gjorde min häst förra gången det var Vinslöv. Men så hade han aldrig sett ett sådant hinder innan. Vanliga gravar hoppar han utan att blinka. Men vi ska över på söndag!

Vattnet är jättebra. Du rider lite mer upp mot vattnet och inte ner i ett lerigt hål.

Men det där hindret är ju minilitet! Varför minns jag det som stort. Det med graven innan alltså.

Men det där hindret är ju minilitet! Varför minns jag det som stort. Det med graven innan alltså.

Därför det var det i ditt huvud, herregud jag minns när man åker till gamla banor hur stort man tyckte det var för 5-6 år sedan och nu så nästan ignorerar man att det är ett hinder :D

Därför det var det i ditt huvud, herregud jag minns när man åker till gamla banor hur stort man tyckte det var för 5-6 år sedan och nu så nästan ignorerar man att det är ett hinder :D

Därför att det var stort i ditt huvud, ibland när man kommer till banor man red på för länge sedan , skratta man nästan nu när man tänker på hur enorma man tycker hindren var då typ i lätt och * klass. Så allt är ju relativt. Man blir ju immun som jag brukar säga :D

Du har nog rätt tror jag. Hoppas att det inte blir några problem på söndag.

Hur gick DM i dressyr då?

Jo det vet du ju att man måste alltid säga allting till dig 3ggr innan du fattar :devil:

Du har nog rätt tror jag. Hoppas att det inte blir några problem på söndag.

Hur gick DM i dressyr då?

Tja Barcelona blev 9:a av 8 placeringar Msv B:3 med 65% 64% och 60% så sammanlagt 63% något (3 domare) Hon gick bra men den där idiot konstiga domaren som hade 60% fick jag en 4 på en 8m volt när jag fick en 7 och en 8 av dom andra (den var på medellinjen så den såg inte så annorlunda ut beroende på var dom satt heller :confused: och så fortsatte det lite av den domaren :eek:

Hille fick 14 poäng för lite, dom glömde 2 koff :( men han hade lite missar i bytena och lite annat strul så han hamnade lite längre ner.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har nån grav form av IBS eller möjligen IBD (inflammationsvariant), och är under utredning. Det innebär 5-8 vattniga diarréer om...
2
Svar
24
· Visningar
1 546
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 321
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 595
Senast: Blyger
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka