Precis, och jag tror att vårspersonal (och jag vet av erfarenhet att många andra också gör så) känner sig rätt fine med besvären så länge de inte beter sig ”livshotande”. Men hoppas du får en diagnos och sen kan du lägga upp livet efter det. Erfarna forskningssjuksköterskor är ju eftertraktade även på mer administrativa jobb, vet inte var du jobbar men i min region har vi 2-3 center som skriker efter kompetens, även om du då måste lämna jobbet du gillar. Har också svårt att se att det skulle ha med jobbet som sig att göra, no offense, och rätta mig om jag har fel men att vara iva-sköterska i normal läge kan ju vara emotionellt stressande men inte så stressigt som jag tror alla tror att det är efter covid. Däremot behöver man ju vara på tå hela tiden, men oxå perioder av återhämtning när patienten/patienterna blir bättre men ändå kräver vak tänker jag. Jag tror folk har en skev bild av iva efter pandemin, det är kanske inte alltid jättemycket att göra men man behöver vara alert på när det behövs. Men det kan du bättre än jag
dvs det låter inte som jobbet gör dig sjuk, och inte heller konstigt att det lugnade sig under covid när det var fight or flight. Det första kroppen stänger av då är ju att kissa, bajsa och äta..