Hjälp! hunden borta!

paradox

Trådstartare
dom idioterna skulloe abslut ha med honom ut. och fipplade med kopplet och han slet sig. nu är han borta. vad gör man?

har ringt polisen. de andra är ute och letar. jag väntar hemma och ser om han kommer hem, samt väntar på polisen.

någon som vet hur hundar gör när de är panikslagna? springer de tills de stupar? gömmer de sig? håller de sig till kända vägar? kommer dom hem om dom kan?????

usch. kul nyår åran lilla älskling!!

Sv: Hjälp! hunden borta!

har inget svar på dina frågor, men jag lider med dej!! :(
hoppas ni hittar igen vovven snart!

tack. vet inte vad jag ska göra. han är så liten(dvärgspets) och svart = han syns inte. han har sitt flexikoppel på sig. tänk om han fastnar nångon stans. och han kan inte med bilar heller. tänk om han blir överkörd. han är bara 7 månader..

Fy då !!
Hundar brukar krypa undan när de blir riktigt skräckslagna..

Och när det klingat av söka sig till bekanta ställen..

Hoppas du får hem din hund..*kram*

Måla inte fan på väggen ännu, det är bättre du tänker positivt. Dina tankar kan ändå inte påverka resultatet, eller hur? Tänk positivt och försök att fundera var hunden kan ha sprungit. Hur har han betett sig förut när han blivit stressad? Har han lugnat ner sig snabbt? Hittar han bra i området? Kanske du med hjälp av det kan försöka att komma på platser där han är.

han sprang samma väg som vi går morgonpromenad arje dag. så om han är kvar där hittar han hem. han är javligt tuff. han har inte reagerat på raketerna innan. det var därför de tänkte ta med honom ut. och sen tappade de honom. :(

Hur har det gått?
Har hunden kommit till rätta??

ja det har han! kl halv 5 i morse tittade jag ut (vi hade lagt ut filt mm åt honom ifall han skulle komma hem) och då var en marschall nedriven, och när jag kom ut var det tassavtryck i frosten.

så jag gick en runda i trädgården och där på baksidan satt han :bump: han bokstavligen kastade sig upp i famnen på mig, fast han inte KAN hoppa :angel:

han verkar iaf inte fått nåra men. nu ligger han och gnager på sitt grisöra :d

Instämmer med de andra, vad skönt att höra att det gick bra!!
Har tänkt på er!

paradox skrev:
dom idioterna skulloe abslut ha med honom ut. och fipplade med kopplet och han slet sig.
Skönt att hunden är tillbaks. I övrigt kan jag bara hålla med dig om "idioter". Hoppas "dom" har lärt sig något, annars lägger du in VETO nästa nyårsafton.

tack alla för ert stöd :bow:

och ja, jag är övertygad om att "dom" har lärt sig något. :smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 632
Senast: Rugge
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 197
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 790
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård