Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
majola skrev:En liten enkät...
Vilka hjälper ger ni för:
1. Att komma fram i trav ur skritt
2. Att fatta galopp
3. Göra halt ur trav
4. Rygga
Ni får gärna fylla på med fler alternativ om ni vill!
2. Att fatta galopp
3. Göra halt ur trav
4. Rygga
2. Att fatta galopp
3. Göra halt ur trav
4. Rygga
Spänner magen lätt i handen
2. Att fatta galopp
Trampar ner ngt åt galopsidan, har hästen på yttertygeln o kramar i inre för att sen få en samlad fattning med hjälp av sätet (som ger själva impulsen. fattar bara med innern om jag bara vill ha en snabbfattning i skogen.
3. Göra halt ur trav
minskar, slappnar av o smackar sista steget
4. Rygga
Tänker först framåt, flyttar bak skänklarna ngt "driver "mot en förhållning. skänkeln växelvis.
Naturlitgvis har tagit orden ur munnen på mej , men jag skriver ändå min version!majola skrev:En liten enkät...
2. Att fatta galopp
3. Göra halt ur trav
4. Rygga
Ja, eller hurLinnéaL skrev:KL
Jisses vilka skickliga ryttare vi måste ha här inne!
Jag har ridit så på mitt sto men inte på val.- förstår inte att jag rider de så olikaLinnéaL skrev:Jag spänner magen i igångsättningen, det går per automatik. Men jag har nog aldrig analyserat min hjälpgivning så noggrant. Det verkar som att jag rider alldeles för mycket på känsla om man jämför med många här inne.
Han är inte lätt. Det är ju bara jag som har ridit honom o när han inte förstår ser han ut som o tiill slut byter han i varje.Axel: Kan inte jag få komma och rida på din valack så att jag får känna hur det ska kännas?
LinnéaL skrev:Men det jag undrar över är: hur hinner ni tänka så himla mycket när ni rider? Rörelser och övergångar och allt sånt går ju så snabbt. Och jag tycker ändå att jag är en ganska analytisk person som använder större delen av dygnets vakna timmar åt att reflektera över min ridning.
axel skrev:Det är svårt att förmedla en känsla varav tränare inte har det så lätt.
Det är jättesvårt att förklara bollsätet som man har SÅ stor användning av. Det är en teknik- visst, men inte en jobbis sdn.
axel skrev:Jag är mkt beroende av hur min ridning går.
Går det mindre bra , dåligt- uselt humör
Bra - lycklig.
Är hästarna sjuka - så blir jag sjuk av oro- blir bara värre med åren.
Han är inte lätt. Det är ju bara jag som har ridit honom o när han inte förstår ser han ut som o tiill slut byter han i varje.
- DÄR! KÄNNER DU?! Just så ska det kännas! Känner du?