IrishHarmony
Trådstartare
Sv: Hjälp, behöver råd ang att vara gravid och sälja hästen?
förstår verkligen va du menar.. det känns hopplöst att hitta rätt köpare, man vill ju verkligen inte bara sälja till första bästa..
som det ser ut så är det bara oseriösa som hört av sig! ma blir så jäkla trött på det alltså! å ändå har jag skrivit i annonsen att ENDAST seriösa hör av sig via telefon!
lik för bannat mailar folk, ofta även barn utan föräldras tillåtelse...
jag hade gärna låtit han gå på lösdrift ett tag men han e så jäkla frusen på vintern så han vill verkligen in vid insläpp osv, så jag tror inte det skulle vara bra för honom...
Låna ut honom helt kommer jag inte göra, det har jag dålig erfarenhet av, kompisar osv som lånat ut sina hästar!
man vet ju aldrig vad man får tillbaka.. får hoppas på att man hittar ett bra stall med ganska mkt service som ingår samt att man hittar ngn bra medryttare eller halvfodervärd eller liknande
Hej
jag är i samma situation som du, jag är gravid, ska ha barn i november. Har ett eget stall och egen häst. Jag råkade också ut för en mindre seriös köpare, så jag har bestämt mig för att behålla, dra av skorna och låta honom luffsa i hagen. Jag gör mycket i stallet men inackorderingarna får helt enkelt hjälpa till. Jag skulle nog försöka få någon del fodervärd på honom. Då kan du ha koll på att hästen har det bra och så blir han riden och du kanske får en liten peng för det också. Eller ställ honom på lösdrift.. men jag hade varit försiktig med att låna ut honom helt.
-helena
förstår verkligen va du menar.. det känns hopplöst att hitta rätt köpare, man vill ju verkligen inte bara sälja till första bästa..
som det ser ut så är det bara oseriösa som hört av sig! ma blir så jäkla trött på det alltså! å ändå har jag skrivit i annonsen att ENDAST seriösa hör av sig via telefon!
lik för bannat mailar folk, ofta även barn utan föräldras tillåtelse...
jag hade gärna låtit han gå på lösdrift ett tag men han e så jäkla frusen på vintern så han vill verkligen in vid insläpp osv, så jag tror inte det skulle vara bra för honom...
Låna ut honom helt kommer jag inte göra, det har jag dålig erfarenhet av, kompisar osv som lånat ut sina hästar!
man vet ju aldrig vad man får tillbaka.. får hoppas på att man hittar ett bra stall med ganska mkt service som ingår samt att man hittar ngn bra medryttare eller halvfodervärd eller liknande