Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok, hur ska ni gå vidare då?
Vad händer nu så att säga?
vaddå osäker i ledarskapet?
Märren är nog väldigt medveten om var skåpet ska stå. Där HON vill...
Ge dig för jösse namn inte till att börja med en massa repvifftande=livsfara.
Hon har säkerligen blivit backad antalet gånger i sitt liv.
Men man skuffar inte runt hästar bara för att.
Hade hon haft en anledning att backa, ex in i stallet med vagn hade hon säkert gått med på det. För då finns det en anledning till det hela.
kl
Du behöver professionell hjälp för din häst har tagit över. Det är bara att erkänna när det har blivit för mycket och det har det definitivt blivit för din del. Jag hade inte velat hantera din häst och jag hade inte velat att någon annan skulle göra det heller.
Som Jenny påpekade innan är nog hästen för skarp för dig. Det måste inte betyda att du ska sälja henne eller ta bort henne men ta hjälp av någon som har erfarenhet av liknande hästar. Jag tror inte att övningar som du läser om varken här, i böcker eller i tidningar kommer att hjälpa, ta ut en tränare!
*kl*
Jag förstår att du inte kan tänka dig att din häst skulle vilja skada dig. Ingen av oss kan tänka sig att våra bästa vänner skulle attackera.
MEN nu har det hänt och då måste du ju fundera på hur du går vidare. Vad jag kan utläsa är hon inte osäker. Alls. De osäkra hästar jag hanterat har inte försökt attackera mig på det viset.
Försök ta in vad Nafayette (har jag stavat rätt? ) skriver. H*n känner din hästs stam och hur de är. Du kan ju lära dig strategier om hur du ska hantera olika situationer av N tror jag, om du nu vill behålla din häst.
Jag köpte för ett par år sen en häst som skulle vara så änglasnäll så...Tills hon kom hem och började testa. Men aldrig på den nivån som din håller på. Men hon stegrade och backade och tramsade. Det blev bättre med tiden, men med jämna mellanrum kom de där testningarna fram igen och jag vill inte ha en häst jag måste vara på helspänn med för att vara med. Jag vill ha det mysigt och roligt i stallet. När jag pratade med andra hästfolk och de frågade stammen och jag sa det så blev det: Jaha, är hon från X, de är ju framavlade för att vara skarpa tävlingsindivider.
Vilket inte jag visste.
Hon har det nu jättebra hos en ny ägare som är mycket kunnig och som klarar av hennes testningar med en axelryckning och som tävlar henne så att hon får göra det hon är 'skapt' att göra.
Jag säger inte att du ska göra dig av med din häst, men för MIG var det en stor lättnad när jag tagit beslutet att sälja, trots att hon var min älskade häst som var väldigt speciell.
Vet dina föräldrar om vad som hände? Och hur hon kan uppföra sig? För vore du min dotter så skulle du icke få vara i stallet ensam med en häst som kan bli så aggressiv. Oavsett om du var 8 som min dotter eller 18 eller 22...
Lycka till i alla fall hur det än blir.
Du behöva inte sitta har och ljuger, du förstå pricis, du gick intill youtube!
Och det är inte elak att jag säjer till Tussa du har gört ditt val, man kan inte matta barn som vill inte äter och alla sikta sina argument åt fel person.
Det är pappan din som för ta tag i saken.
Az
men jag menade inte så att hon inte menade det.. jag orkar inte lägga ner mer energi och diskutera att hon är tokig, för hon är inte tokig och elak.. bara skarp som bli osäker vid ledarskapet. jag anser såhär för att en häst ska vara galen och tokig, så ska den vara elak vid uppställning, ledning, ridning ex. hon gör aldrig något.. förutom den här gången.. och visa tedens till det flera gånger.. det har hon inte ...
de med att hon små stegrat vid ridningen var aldelles i början jag fick hem henne. så hon gör inte så längre.. så hon gör ingenting, mer än vad som hände denna gången.
även den snällaste hästen kan ju skada en.
ja men så är ju hon med, lugn, men nu så kan blixtra till .. så hon har ju blandade gener, inte bara från mammans sida