Hjälp att välja ny hund efterlyses

En till tanke sådär, som kan vara helgalen, men en KH-collie? Det känns som en hund för hela familjen (?) och som det går att göra det mesta med dem. Men jag kan vara helt ute och cykla här? @Dentaku

En till tanke sådär, som kan vara helgalen, men en KH-collie? Det känns som en hund för hela familjen (?) och som det går att göra det mesta med dem. Men jag kan vara helt ute och cykla här? @Dentaku
Hmm..ja kanske. Jag har ingen egen erfarenhet men jag har en hundbekant som älskar dem och hon är mån om följsamhet. Det är vackra hundar. Och visst är det så att de har ett stadigare psyke än LH (förlåt om det är okunskap som får mig att tro att de är lite skakiga)?

Jag skulle också lägga en röst på pudeln, kanske i mellan-storleken? De fungerar ju jättebra till agility, rallylydnad och inom bruks utmärker de sig främst inom spåret som jag förstått det. :up:

Tack alla snälla för engagemang. Ni är fantastiska :love:
Vi har bestämt oss för att det blir en bearded collie. Jag visste det nog innerst inne hela tiden. Det är nåt under all den där pälsen som påminner om airedales.

Gatebeardies2.jpg

Tack alla snälla för engagemang. Ni är fantastiska :love:
Vi har bestämt oss för att det blir en bearded collie. Jag visste det nog innerst inne hela tiden. Det är nåt under all den där pälsen som påminner om airedales.

Gatebeardies2.jpg

Om du håller den nedklippt så ser de nästan anständiga ut. :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 580
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 854
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar