fejt
Trådstartare
Välj en tik, din dotter växer snabbt ikapp. Även små hundar som inte väger så mycket, behöver en viss vuxenhet hos föraren för att låta sig styras, (kanske med undantag för vissa fantastiska, mycket föriga golden retriever, som jag sett göra sitt bästa även för mycket unga och små förare. Men då har en vuxen utbildat hunden.).
Jag älskar egentligen din inställning men jag måste hårdnackat vänta med airedale.
En hund kan aldrig vara ett barns ansvar men jag letar efter en som hon har glädje av även om det inte alltid blir precis som hon tänkt sig. Jag är ansvarig men hon ska få möjlighet att dela ansvaret på den nivå som hon och hunden klarar.
Hur charmig och underbar vår airedale än var så dödade han nästan hennes intresse. Han dog iofs redan som tvååring men den typen av egensinnighet som utmärker rasen passar oss inte nu. Den passar mig men hur man än vrider och vänder på det så är det ingen hundras som passar att ta med till ungdomsklubben för en nybörjare. Det finns säkert enstaka exemplar men genrellt är det för mycket brukshund.