hjälp att välja hundras

Sv: hjälp att välja hundras

Tolka det inte bokstavligt. det jag mebar är att en sheltie inte behöver lika mycket aktivering som en bc, vilket nog alla håller med om. vår sheltie klarar lätt av tre timmars aktivering om den får sova massor efter, vilket hon också gör när vi varit på långrundor. En bc behöver mer stimulans än en sheltie varje dag.

Sv: hjälp att välja hundras

Tollaren är retriever världens svar på BC'n. Ganska ojämn och verkar mest bli mest framgångsrik hos en jägare. De är för fina för sitt egna bästa helt enkelt.

Fler rasförslag som inte nämnts redan är iaf Schipperke, Eng Cocker spaniel, Irländsk vattenspaniel, Portugisisk vattenhund, Bedlingtonterrier, Kerry blue terrier, Irish softcoated wheaten terrier.

Det är skillnad på jakthund och jakthund, alla hundar har jakt i sig men det visar sig på olika sätt. Skillnad på jaktinstinkten hos en cocker spaniel och en beagle eller vinthund och älghund. Är rättså induviduellt hur mkt will to please en hund har också. Har själv två engelska springer spaniels, den ena lever i sin egna lilla värld och är inte ett dugg will to please om man inte råkar ha något ätbart i närheten. Den andra är så will to please att hon inte vet vad hon ska ta sig till.

De flesta (om inte alla?) hundraser kan göra de aktiviteterna som ni tänkt pyssla med. Så det är väl mest bara att gallra ut de raser som faller bort av andra orsaker.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 374
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
335
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 324
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej alla hundproffs! Vi står redo att skaffa vår första hund och har total beslutsångest kring vilken ras vi ska välja. Om oss: Vi...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 367
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka