Jag tror på Collie, är kanske inte så vattenälskande men relativt lättuppfostrade, familjekära och har en stor portion värdighet. Mentaliteten är mycket bättre nu än för några år sedan, och är man påläst går det lätt att göra ett bra val om valp och uppfödare. Nu ropar jag på @inverterad som väl har collie och som kanske kan linjerna lite bättre? Jag har träffat ett par ur amerikanska linjer som varit stabila och trevliga, men kanske inte lika eleganta som vanligt?
Labbe är också ett alternativ, inte så mycket värdighet kanske men de har ett stort hjärta och är förlåtande för misstag. Älskar vatten, älskar att vara med, ja de älskar liksom allt egentligen.
Pudel hade jag valt bort pga mentaliteten (mycket vanligt att de är ängsliga och försiktiga) och staffen hade jag också strukit pga ingen värdighet och kanske lite för hårdhudade för barn i den åldern samt risk för könsbunden aggressivitet.
Labbe är också ett alternativ, inte så mycket värdighet kanske men de har ett stort hjärta och är förlåtande för misstag. Älskar vatten, älskar att vara med, ja de älskar liksom allt egentligen.
Pudel hade jag valt bort pga mentaliteten (mycket vanligt att de är ängsliga och försiktiga) och staffen hade jag också strukit pga ingen värdighet och kanske lite för hårdhudade för barn i den åldern samt risk för könsbunden aggressivitet.