Hej!
Kan börja med att jag inte är något troll, har läst här i lite mer än ett år men inte haft nått behov av användarnamn.
Nu är det så att vi har börjat leta hund.
Både jag och mannen är uppvuxna med hundar och har haft hund tidigare. (Schäfer+ schäferblandras)
Vi är en familj med barn 10år/13år, bor i radhus och jag jobbar bara halvtid.
Hunden kommer inte behöva vara ensam hemma mer än någon timme här o där.
Vi är en aktiv familj men det kommer vara jag som står för aktiveringen av hunden.
Förutom promenader/joggning och lydnad så vill jag gärna hålla på med agility och rallylydnad. Flyball och freestyle är oxå intressant.
Vi vill ha en aktiv hund i mellan storlek.
Det skall vara en relativt frisk ras.
Mycket will to please!
ingen jakthund då vi inte jagar.
Drömmen vore en border collie, men eftersom vi inte har några får så är det nog bäst att det får fortsätta vara en dröm.
Har ni några förslag?
Kan börja med att jag inte är något troll, har läst här i lite mer än ett år men inte haft nått behov av användarnamn.
Nu är det så att vi har börjat leta hund.
Både jag och mannen är uppvuxna med hundar och har haft hund tidigare. (Schäfer+ schäferblandras)
Vi är en familj med barn 10år/13år, bor i radhus och jag jobbar bara halvtid.
Hunden kommer inte behöva vara ensam hemma mer än någon timme här o där.
Vi är en aktiv familj men det kommer vara jag som står för aktiveringen av hunden.
Förutom promenader/joggning och lydnad så vill jag gärna hålla på med agility och rallylydnad. Flyball och freestyle är oxå intressant.
Vi vill ha en aktiv hund i mellan storlek.
Det skall vara en relativt frisk ras.
Mycket will to please!
ingen jakthund då vi inte jagar.
Drömmen vore en border collie, men eftersom vi inte har några får så är det nog bäst att det får fortsätta vara en dröm.
Har ni några förslag?