HjÄlmvÅnda!!!

Sv: HjÄlmvÅnda!!!

Jag har också hjälmvånda, ska jag köpa min älskade John Whitaker (charles owen) Wellington Classic - eller Champion Showring Deluxe? Vill ha en svart till dressyr... älskar båda, men är lite mkt med 2900kr för JW mot 1300kr för Deluxen...

man får helt enkelt se till och hålla sig i sadeln ;)

ja visst är det mkt pengar i skillnad..man kan göra mkt roligt för de pengarna så de slutade med att jag har beställt en SS deluxe. Hoppas den passar :D men har haft SS dock ej den modellen förrut . Kunde inte pröva den så jag köpte grisen i säcken...:eek: nåväl är den liten får min 9 åriga dotter ta den ..

Hehe, ska jag skämma utmig nu?
Jag som imon ska täva- och valde mellan 1.gammal sliten- och AV (men det syns inte- bara känns- efter att ha blivit trampad) hjälm. eller 2. en rätt ny med råttäten hjälm.
båda är sådana där 199:-hjälm från ÖB... :angel::devil:
älskar dem :angel:
valde den första tills imon (hoppas jag inte åker av för den skyddar nog inte), men efter att ha läst denna tråden kanske jag ska unna mig en ny- hel- om en billig hjälm :).

Jag tycker att John Whitaker Wellington Proffesional (är inte helsäker på namnet) är jättebra och stilren :) Visserligen är den dyr men om du väl lagt pengarna på den kommer du INTE ångra dig! Älskar min men de e är dock små i storlekarna.
Har bilder men kan visst inte lägga upp de här :crazy:

(nån som vet hur man gör?)

Senast ändrad av en moderator:

Jag har den helsvarta Charles Owen hjälmen (The Rider tror jag modellen heter), tänkte köpa en Wellington men det fick jag inte för hon i affären efter att jag berättat att jag mest rider dressyr :rofl:

Trivs jättebra i den jag köpte i alla fall, den är hur skön som helst!

Wellington Proffesional har jag, DE ÄR PERFEKTA I BÅDE DRESSYR OCH HOPPNING :D

Jag har också hjälmvånda, ska jag köpa min älskade John Whitaker (charles owen) Wellington Classic - eller Champion Showring Deluxe? Vill ha en svart till dressyr... älskar båda, men är lite mkt med 2900kr för JW mot 1300kr för Deluxen...

Båda hjälmarna är toppen jag har charles owen Wellington Classic*
Har skrivit om den tidigare i detta inlägg*

Och pappa har en Champion Showring Deluxe, jag tycker den är snygg och riktigt skön, visst hans är ju förstor för mej, men en riktigt fin hjälm det också :)

insåg nu att jag alltid har velat ha en charles owen show hat, som inte tillverkas längre, och har grämt mig över att det inte finns nån i min storlek på blocket. sen kom jag ihåg att jag lånade ut en hjälm till syster för nåt år sen, och hör o häpnad så Är det en co show hat!! i brunt dessutom, precis som min kavaj. kan det bli bättre? :D

Är själv på jakt efter en ny hjälm och fastnade för Charles Owen show hat. Tyvärr fick jag reda på att dom inte är tävlingsgodkända längre:( men kolla upp det en extra gång, hon i hästbutiken kanske har fel...
Jäkla snygga hjälmar annars;)

De slutades produceras pga. att de inte uppfyller den "nya" säkerhets standaarden. -Där med är hjälmen inte heller tävlingsgodkänd.

Charles Owens Ascot-hat är den absolut snyggaste men den säljs kanske inte i Sverige? Annars är det solklart CO Wellington som gäller, om man tycker att det är OK att lägga så mycket pengar på en hjälm.

KL

Jag har hööks sammetshjälm och är jätte nöjd. Hade tidigare CO (kommer inte ihåg modell) och trivdes utmärkt men, jag såg ut som ett egg-head. Väldens längsta skalle. Tycker den billiga från hööks sitter bättre dessutom.

*KL*

Ö&B-hjälmarna is the shit asså :rofl:
Har själv 3 st, de är fruktansvärt bekväma, och jag tycker inte dom är så fula =)
O dom är billiga :love:

Varför köpa en dyr hjälm när man kan köpa en billig? :cool:

Me like Ö&B :bump:

Enda problemet är väll att typ alla har likadana så man vet inte vems som är vems :angel:

Det kanske var liiiite OT, menmen, var tvungen att säga det :angel:

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 643
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 069
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!