Hjälm, säkrare än säkrast

Itzyditzy

Trådstartare
Efter en hemsk olycka igår så har jag ändrat mina tankar kring hjälm. Jag vill ha en super säker hjälm. Vilken är absolut bäst?

Back on tracks nya har jag läst om. Finns det fler?

Kep är den enda hjälmen som är godkänd säkerhetsmässigt för tävling i hela världen :)
Annars är bestämmelserna ofta olika för t.ex. europa/usa etc.

Det står så om kep på hemsidan. Men det står inget om säkerheten. Bara att remmarna förhindrar hjälmen att åka fram.

Back on tracks hjälm har tex ett lager med gel för att skydda huvudet extra från slag.

Hade velat att det görs tester oftare på hjälmarna. Kep är inte ens med i testerna så man vet ju inte hur de mäter sig med andra.

Det står så om kep på hemsidan. Men det står inget om säkerheten. Bara att remmarna förhindrar hjälmen att åka fram.

Back on tracks hjälm har tex ett lager med gel för att skydda huvudet extra från slag.

Kep har även hävdat att deras hjälmar skulle vara de enda som skulle vara godkända enligt nya kraven
Givetvis stämmer det inte. Långt många fler märken är godkända av FEI.

@Equilina läste att dom var dom ända som var godkända för dom nya kraven när dom kom. Men det var ju back on track och Charles owen också.

Känns som att dom skriver mycket så för att de ska sälja.
Hade velat se test på kep, samshield, oneK och de andra stora märkena. Dom tester som finns är ju hjälmar från hööks typ.

Efter en hemsk olycka igår så har jag ändrat mina tankar kring hjälm. Jag vill ha en super säker hjälm. Vilken är absolut bäst?

Back on tracks nya har jag läst om. Finns det fler?
EQ3 vann Folksams senaste test har jag för mig..... Det har gjorts en del tester sista tiden faktiskt i samband med införandet av VG-märkningen.

Liknande trådar

Utrustning Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken...
Svar
16
· Visningar
1 148
Senast: aglaonema
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 243
Senast: Palermo
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 540
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar