Hjälm-fråga

T

TooFatToFly

Vid träning på tävlingsbana, vad för sorts hjälm säger reglementet att man måste ha då? Måste man ha "störtkruka" eller står det godkänd hjälm? Alltså vanlig ridhjälm?

Sv: Hjälm-fråga

när jag rider följeponnyn där har jag en "vanlig" hjälm från h**ks...det är nog mer en smaksak, om man inte störs av skärmen, är det nog lugnt...
jag har iaf inte hört något om tvång på störtkruka. :crazy: :p

Vet ej vad reglementet säger, men jag har ridit inne på banan med en hjälm som inte är godkänd i Sverige. Den har en viss jockey tidigare använt i löp, så det verkar ju vara helt grönt.

Jag red med "vanlig" hjälm på banan senast igår (hade glömt RIKTIGA ;) hjälmen hemma).
Det var HEMSKT!!!!!!! Även fast jag red med långa läder så såg jag absolut ingenting :eek: , tur att jag var ensam, på banan........
För att svara på din fråga så TROR jag att det är tillåtet (var det förut) men jag har inte ny RG så jag kan inte säga säkert, ingen skällde på mig iallafall :D .

Liknande trådar

Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
802
Senast: Hermelin
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 007
Senast: Myrten
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 090
Senast: ildiko
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 198
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025