Hjälp....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hjälp....

Detta måste då ha blivit något missförstånd på något sett tyvärr.
 
Sv: Hjälp....

Mitt svar på den ursprungliga frågan är att man ger henne inte möjligheten till det. Dvs, ständig uppsyn och punktmarkering tills problemet är borta.
 
Sv: Hjälp....

Jag skall ha ögonen i nacken *L*
Så detta skall lösa sig.
Jag ger inte upp så lätt ;)
 
Sv: Hjälp....

Du kan väll inte med fullaste allvar mena att jag skall låta en 5 åring vara själv hemma i huset, utan tillsyn osv ?
.

hur i hela friden skulle jag kunna veta att ingen kunde passa henne??

hon får där i mot vara på gården när jag är i stallet, för jag har alltid dörrarna öppna i stallet så att jag ser vad hon gör utanför på gården.
.

ja men då så. då kan hon ju vara på gården och du i stallet. nemas problemas
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp....

*KL*

TS:
Jag håller med både Silverkedjan och Snuffsan. Förstår dock inte varför någon av dem fortsätter diskutera med dig. Vad är det för svar du vill ha? Självklart får inte ungen vara själv med hästarna eftersom hon är elak mot dem! Om du då menar att hon aldrig är ensam med dem vad är då problemet? Varför inte ha en lekhörna som Snuffsan (?) föreslog?

Herregud alltså. Vet du hur stor risken är att ponnyn blir arg till slut och säger ifrån ordentligt??
 
Sv: Hjälp....

Precis nemas problemas med själva stallförbudet.
 
Sv: Hjälp....

Ska jag vara ärlig så vet jag inte heller varför dom fortsätter att diskutera detta, jag svarar bara på inläggen.

Givetvis ska hon inte vara själv med ponnyn och det är hon inte heller.
Problemet är att hon är i mellan åt elak mot sin ponny och jag fråga lite om råd, och jag har fått råd och skall ta tillvara på dom också.

Om du läser minna svar så ser du att hon har en lekhörna på gården ;)
Vilket hon får va på när det är stallförbud.

Tror du inte att jag vet det vilken risk det är ?
Men jösses det är ju därför jag har bett om råd och som sagt var har jag fått en del råd som jag ska ta tillvara på.
 
Sv: Hjälp....

Men vad är då problemet?

Enkelt att införa stallförbud = inget barn i stallet = inga problem

Sen när hon blir mogen för att vara med i stallet kan hon vara det. Tills dess får hon väl helt enkelt hållas därifrån.
 
Sv: Hjälp....

Ja men dåså då är det ju inget problem om hon tom har en lekhörna!

Jag skrev "ta inte med henne till stallet" och då var ditt svar att min minsann inte kunde lämna en femåring själv hemma (som att jag trodde det). Alltså tolkade jag problemet som att hon var tvungen att vara med i stallet. Men så säger du att hon inte måste vara med. Återigen - VAD ÄR DÅ PROBLEMET?
 
Sv: Hjälp....

Ni borde ha nåt form av pris för att ni orkar diskutera ;)
 
Sv: Hjälp....

Det tror jag knappast att du tycker att jag är :angel:

Men men sånt e livet.

Ha det gött i alla fall ;)
 
Sv: Hjälp....

Ja du ser det är mycket lätt att tolka fel många gånger ;)
Och givetvis missuppfatta olika saker.

Tycker själv att allt har blivit en rund gång.

Men det blir säkert lätt så när man sitter så här och skriver och inte talar med varandra mellan 4 ögon.

Men som jag sagt många gånger innan, så tackar jag för alla råd och då menar jag alla och ska ta tillvara på dessa råd.
 
Sv: Hjälp....

Jag har inte tolkat fel. Du började med att skriva att du inte kunde hålla henne därifrån för att stallet är hemma på tomten. Nu skriver du att det inte är några problem. Jag har inte missförstått, du har ändrat på förutsättningarna.

Och om det inte är några problem, varför skapade du då tråden?
 
Sv: Hjälp....

Åh jag älskar din avatar!

Och nej Snuffsan, det är vi som har missförstått. Förstår du inte det? ;)
 
Sv: Hjälp....

Jag säg det varför jag skapa tråden.

FÖR att jag ville ha lite råd.

Och åter igen så har jag fått det ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 375
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 728
Senast: Sassy
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 190
Senast: Liran
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 225
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp