Hjälp....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hjälp....

Jag har också en massa sånna här bilder också ;)

Det är inte så att min dotter gör så här hela tiden utan som sagt var i perioder.

Men nog om detta.

Jag respekterar dig och alla andra och att vi alla tycker olika och agerar olika.

Ha det bäst.
 
Sv: Hjälp....

dina bilder kan ju även en barnlös människa smälta av.....

skall inte ha några ungar heller,men min hovawart är barngalen så det blir oftast att man träffar dem ändå:
"ursäkta,får min hund klappa ditt barn?"(med en stretande,hoppande o tjutande Hoffe i kopplet inna vi kommer fram,han -älskar-verkligen barn)


TillTS:

Jag är ingen expert på barns åldrar,men jag funderar utifrån andra perspektiv istället.

kanske ger det något,kanske är dte bara ren skit....

Kan barnets frustration/skitunge beteende ha något att gör amed att inte veta ett alternativt beteende att ta till?

Det är ju ett fenomen som man ser -lååångt-upp i åldrarna;)

Det brd edå synas o slå igenom på andra situationer också
(likt hingstar tex,de slår inte bara ihjäl folk hux flux,ofta hard et gått mcyket lång tid av små,små varningar o "övertagande" av revir och ledarskap innan smällen kommer.Man får alltså gå in tidigt o klargöra gränser,och helst vara erfaren nog att se beteendet)

Går det att ...eh...träna barnet till att bryta situationen och få hjälp av dig inna hon blir så arg som hon blir?

Gård et att medelst uppmärksamhet o positiva belöningar berömam det hon gör rätt,i små doser?

Och att hon får vänta på en pall om hon inte kan uppföra sig?
Och då frå hon ingen uppmärksamhet o gull?

Sedan tycker jag ju somd e flesta andra att kan man inte uppföra sig så skall man inte vara i närheten av de som inte kan försvara sig-alternativt försvara sig lite väl effektivt....

ett drastiskt förslag,med tanke på dina hagar,som jag nog -egentligen- int emenar :) är att eltråd går ju att sätta tätare så att inte barnet traskar in til hästarna själv.

effektivt,men elakt;)


Jag tror kanske att kan man få en hund,som är bra mycket dummare,att lära sig bryta ett beteende,vänta in belöning,inte bli frustrerad osv o få det att funka så nog kanman kanske klara det med ett femårigt människobarn?

Inlärning är ju inlärning oavsett art?

Jag hoppas att någon förstod vad jag menar...
 
Sv: Hjälp....

Jag har också en massa sånna här bilder också ;)

Det är inte så att min dotter gör så här hela tiden utan som sagt var i perioder.

.

Men de perioderna måste ju ha gått över innan hon kan få umgås med hästarna igen. Du vet ju aldrig i förväg när det börjar förrän en sekund försent :eek:

Precis som ett djur kan vara "inte barnsäkert" så kan ett barn vara "inte djursäkert".
 
Sv: Hjälp....

Jag får inte riktigt ihop det hela:

Du skriver att du inte kan lämna barnet inne då du håller på med din häst och att hon därför inte kan få stallförbud. Ok. Men när jag sedan föreslår lekhörna och inte pyssla med sin häst själv så är hon aldrig ensam med någon häst?

Jag får inte ihop detta.

Den tid hon måste vara i stallet är då du håller på med din egen, då är hon ändå inte delaktig i hästarna alltså kan hon lika gärna vara i en lekhörna.

Den tid hon är med hästarna är när du också håller på med henne och ponnyn. Alltså tid du lätt kan dra in på och göra något annat med dottern.

Så jag kan fortfarande inte förstå varför du inte kan stänga henne ute från ponnyn tills hon kan uppföra sig.
 
Sv: Hjälp....

Går det att ...eh...träna barnet till att bryta situationen och få hjälp av dig inna hon blir så arg som hon blir?

Svar:
Det är därför jag har skrivit denna tråd för att kunna få råd till att kunna göra det, men jag har fått goda råd här och skall pröva dessa ;)

Gård et att medelst uppmärksamhet o positiva belöningar berömam det hon gör rätt,i små doser?

Svar:
Jag är inte den mamman som bara skäller och är arg på mitt barn.
Utan givetvis ger jag henne beröm, det glömmer jag inte bort i och med att det är mycket viktigt med beröm också.

Och att hon får vänta på en pall om hon inte kan uppföra sig?
Och då frå hon ingen uppmärksamhet o gull?

Svar:
Det har jag också prövat mig på att sätta henne på en pall.
Och givetvis får hon ingen uppmärksamhet och gull då inte.

Detta med eltrådarna i hagen.
Hon öppnar grinden själv som då är 3 eltrådar med handtag som hon öppnar själv, så det kommer man ingen vart med.

Tackar för ditt inlägg i alla fall.
 
Sv: Hjälp....

Men de perioderna måste ju ha gått över innan hon kan få umgås med hästarna igen. Du vet ju aldrig i förväg när det börjar förrän en sekund försent.

Svar:
Precis.
Nä det är ju lite svårt att komma på att just på Onsdag klockan 17:00 så ska jag göra si och så.

Precis som ett djur kan vara "inte barnsäkert" så kan ett barn vara "inte djursäkert".

Svar:
Det håller jag med om.
 
Sv: Hjälp....

Detta med eltrådarna i hagen.
Hon öppnar grinden själv som då är 3 eltrådar med handtag som hon öppnar själv, så det kommer man ingen vart med.

Öppnar hon grinden och går in till hästarna ensam??? :eek::eek:

Där måste du sätta ner foten och ta i ordentligt. Det där är absolut livsfarligt och därmed absolut förbjudet, inga undantag!
 
Sv: Hjälp....

Nä tyvärr så finns det mycket man inte kan få ihop.

Hoppas att du läser ALLA inläggen som har skrivits innan.

När hon har stallförbud så får hon inte vara I stallet utan utanför på gården och inte själv i huset. Utan hon är på gården. Och då kan jag har ögonen på henne i och med att jag har stall dörrarna öppna och ser henne där i från.

Hon har sin lekhöra på gården och då är hon inte med någon häst utan med sinna saker som hon har på gården.

Givetvis kan jag dra in den tiden och göra något annat och det har jag gjort många gånger. Jag är inte den mamman som bara sitter i ett hörn och inte gör något med mitt barn.
 
Sv: Hjälp....

*SUCK*

Nä givetvis gör hon inte det, men hon kan öppna grindarna när jag är med.

Tänk va fel allt kan bli när man sitter så här och skriver :(
 
Sv: Hjälp....

Jag har läst alla inlägg.

Då förstår jag inte hur du i början av tråden kan svara att det är omöjligt att inte ha med henne i stallet?
 
Sv: Hjälp....

Oj! Öppnar hon grindara själv?

Ja det måste du ju sätta stopp för!
När sånt händer så är det läge att bli riktigt arg..:cool:

Hur har du hanterat det?
 
Sv: Hjälp....

LÅTER du henne öppna grindarna när du är med? Det är väl du som bestämmer? Eller?

Om hon inte öppnar och går in när du inte är där så var ligger problemet?
 
Sv: Hjälp....

Ingen fara.

Allt går att missuppfatta när man sitter vid en dator och bara skriver ;)
 
Sv: Hjälp....

LÅTER du henne öppna grindarna när du är med? Det är väl du som bestämmer? Eller?

Om hon inte öppnar och går in när du inte är där så var ligger problemet?

Ja vad är det för fel i att jag ber henne öppna grinden eller i fall hon frågar i fall jag vill att hon ska öppna grinden åt mig och jag svara ja tack ?

( Givetvis är INTE elen på då )

Problemet tycks vara att du inte läser ALLA inläggen och misstolkar detta som du vill.

Jag ser det inte som några problem utan det var ett inlägg innan som jag svara på.
 
Sv: Hjälp....

Sorry ser att det var nog jag som skrev svaret rätt klantigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 375
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 728
Senast: Sassy
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 190
Senast: Liran
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 225
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp