Hittehund kommer troligen avlivas

Sv: Hittehund kommer troligen avlivas

Jag tycker det är mest hemskt att det är så nära och jag har inte hört nått om detta...
Å andra sidan, vore de jag som "tappat bort min hund" så skulle jag nog ha hört det. . . .

Jösses, vad är det med folk nu för tiden?
Bara att skaffa hem djur och när man tröttnar på dem så släpper man bara ut dem vind för våg. Skit samma om djuret överlever eller dör, eller om det förstör den naturliga floran bla bla bla.

Dessa människor är enligt mig både hjärt- och hjärnlösa.
(Självklart kan djur rymma och tappas bort men då hör man ju av sig till polisen och anmäler det!)

Men var inte hunden märkt? Det är faktiskt lag på märkning av hundar här i Sverige. Och då borde ju ägaren lätt kunna lokaliseras.

Antagligen är hunden int emärkt eftersom polisen haft hunden hos sig ett tag och inte fått tag i ägaren.
Tyvärr är folk oseriösa och struntar i lag och rätt.

Hur hårt det än kan låta; En död hund lider inte.

Oönskade hundar och hundar som hamnar i omplaceringskarusellen däremot..

Fördjävligt dock hur folk beter sig mot sina djur. Bara lämpar av/lämnar vind för våg etc. :mad:

Varför avlivar man då inte också oönskade barn som hamnar på barnhem eller lever på gatan på krigsdrabbade områden där de våldtas, misshandlar, svälter och blir sjuka? Jag tycker inte att olika varelser ska behandlas med olika mkt respekt. :cool:

Hörni, ni behöver inte bråka, jag ringde runt och Hundstallet tar den om den inte får en ägare idag. Det är många som ringt i Örebro till Polisen där och kanske löser allt sig! :laugh:

Oönskade hundar och hundar som hamnar i omplaceringskarusellen däremot..

Fördjävligt dock hur folk beter sig mot sina djur. Bara lämpar av/lämnar vind för våg etc. :mad:

Håller med. Är så sorgligt med alla omplaceringar som byter hem stup i kvarten.

Ja de som gör det alltså, så behöver ingen säga något om det ;)

Varför avlivar man då inte också oönskade barn som hamnar på barnhem eller lever på gatan på krigsdrabbade områden där de våldtas, misshandlar, svälter och blir sjuka? Jag tycker inte att olika varelser ska behandlas med olika mkt respekt. :cool:

Det tycker inte jag heller. Och det skär i hjärtat varje gång jag är på jobbet och byter blöja på en svårt sjuk och handikappad vårdtagare som för tiotusende gången orkar samla tillräckligt mycket kraft för att väsa fram "Jag vill dö", och det enda jag kan svara är "Såja nu ska jag sätta sonden".

De enda som lider av en smärtfri död är omgivningen.

Det tycker inte jag heller. Och det skär i hjärtat varje gång jag är på jobbet och byter blöja på en svårt sjuk och handikappad vårdtagare som för tiotusende gången orkar samla tillräckligt mycket kraft för att väsa fram "Jag vill dö", och det enda jag kan svara är "Såja nu ska jag sätta sonden".

De enda som lider av en smärtfri död är omgivningen.

:bow::bow:

Vad underbart! Hoppas det löser sig för hunden, Jag själv som ha NA tidningen har följt fallet från start. hoppas dem gör en uppföljare med reportage när den kommit tills ro, om dem nu beåller den. Verkar ju hoppfullt:laugh:

Jag väntar ochså på svar här ju :)

Men hur ser den ut då ??
Om dom inte visar bild så är det ju svårt att hitta ägaren

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 221
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Jag har insett att varulvens dagar är räknade även om jag inte vet när räkenskapens dag är inne. Jag har hoppats på att kunna ta med...
Svar
19
· Visningar
2 065
Senast: Milene
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 473
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 757
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka