Hitta fakta/stam på fullblodshingstar???

Gilette

Trådstartare
Om man vill hitta mer fakta /stam om en särskild fullblodshingst, vet ni ngn internetsida man kan söka på???

Sv: Hitta fakta/stam på fullblodshingstar???

Om du vet namnet på hingsten och dess nr så kan man söka på altavista tex. Det funkar på hbl hingstarna iaf. Lycka till

Om du har en svenskfödd häst kan du även kolla på www.galoppsport.se och trycka sök sportinfo där kan du hitta både gamla resultat och stamtavlor. lycka till

Hej!

Vi har ett fullblod på foder som är efter hingsten metall, vet ej om hans namn stavas så eller på liknande sätt...
"vår" häst är inte registrerad, jag har letat på många ställen efter den hingsten, men har inte hittat nån info nånstans, vore roligt att få veta lite om den hingsten.
så är det någon som känner till något så skriv gärna ett svar :)

//simbus

Jag hade ett d-ponnysto (övervuxen men nermätt, ca 150 cm) på foder -98 som var korsning xx/connemara. Hur hittar man hingstar som verkat i ponnyaveln, i detta fall -81 (stoet född -82)? Stoet hade en halvbror i samma stad efter samma hingst, men i övrigt har jag aldrig hört talas om den.

Just nu kommer jag såklart inte ihåg vad hingsten hette, mer än att det var ett kort namn på L. Men jag vet att jag skulle känna igen namnet om jag såg det.

Någon som vet vart man kan hitta fakta, kanske rentav kan söka namn via bokstav? :o

Lido kanske?

På den tiden fanns ingen reglerad ridponnyavel som det gör idag men jag vet att Lido även betäckt ponnyston och han är den ende med kort namn på L jag kommer på just nu.

Jag har grunnat på detta ett tag nu och jag är ganska säker på att det är Landru xx. Allt jag hittar på nätet är stamtavlor men jag skulle vara mer intresserad av bilder och annan info om hans liv. Vart kan man hitta sådant?

Jag tror att det sitter en bild på honom på väggen på Täby Galopp.

Han köptes mycket billigt, kommer inte ihåg om det var 1.700 eller 1.900 kronor, som åring av Reinhold Swartling men jag har för mig att det var Folke Kistner som ägde honom när han tävlade. Jag är också ganska säker på att det var Bosse Birger på Tylehög i Tomelilla som födde upp honom.

Han var ganska liten och tuff. Jag vill minnas att jag fick rida honom några gånger men jag kan ha drömt det, det var ganska länge sedan..:devil:

Senast ändrad:

Jag har grunnat på detta ett tag nu och jag är ganska säker på att det är Landru xx. Allt jag hittar på nätet är stamtavlor men jag skulle vara mer intresserad av bilder och annan info om hans liv. Vart kan man hitta sådant?

Här i länken LANDRU finns info om ägare och var hon bor/bodde:confused:. HOn kan ske kan ge dej mer info!

klicka på informationsikonen i stamtavlan!

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 193
Senast: gammalek
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 357
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 435
Senast: Mia_R
·
Hemmet Blir snart tokig! Letar efter en sommarstuga att köpa. Men jättesvårt. Antingen för långt bort, för dyrt, något annat jag inte gillar...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 603
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30